/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Erfaringer med ny hofte efterlyses.
Fra : osm2
Vist : 433 gange
40 point
Dato : 17-08-11 15:37

Har netop været til udredning hos en ortopædkirurg på Kommunehospitalet i Århus.
Årsagen er, at jeg p.gr. af smerter har haltet siden dec. 2010.
Nu mener kirurgen med sikkerhed at kunne fastslå, at jeg har slidgigt i højre hofte.
(Det er der ingen af de andre læger, der har ment ...)
Han mener, jeg skal ha´ en ny hofte, men han advarer mig om, at jeg ikke skal forvente
mirakler!?

Er der nogen, der har erfaringer med ny hofte, hører jeg det meget gerne, tak!

osm2

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-08-11 16:39

min papmor fik ny hofte for et år siden og hun har kun godt at sige om det.
jeg fik selv lavet nyt knæ for 6 år siden, og det fungerer upåklageligt

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-08-11 19:12

For nogen tid siden mødte jeg en mand, der havde gennemgået hofteoperation. Han haltede en del, men han fortalte mig, at han havde det meget bedre efter operationen, selv om det måske ikke var 100% i orden. Han havde svært ved at klare trapper, så han tog elevatoren i stedet. Han fortalte mig dog, at han var velfungerende i sit job og at han ikke havde smerter, så alt i alt var han glad.

Læs evt. her:
http://www.hexedoktoren.dk/hoftekirurgi-hvordan-foregaar-en-hofteoperation-herunder-indsaettelse-af-kunstigt-hofteled.aspx

Hvis det var mig, der stod i din situation, så tror jeg, at jeg ville bede om en anden læges vurdering også. Formodentlig har din læge ret, men da det jo er en stor operation, som du ikke lige kan fortryde, så synes jeg, du skal føle dig sikker i din beslutning.
Håber, du finder en god løsning.

Kommentar
Fra : osm2

Dato : 17-08-11 23:10

Mange tak til såvel trimare46 som til pifo! Jeg er glad for jeres svar med de erfaringer, de indeholder.
Linket fra pifo er helt i top!
Hilsen, osm2

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-08-11 05:50

Husk at lukke spørgsmålet, osm2.

Og held og lykke med hoften - uanset om der sker det ene eller andet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-11 11:07

Min mor fik ny hofte for ti år siden, de efterfølgende 5 år gik rigtig godt, men lige pludselig uden varsel, gik hoften af led, og har gjort det en gang mere, selv om hun retter sig efter foreskrifterne for hofteopererede.

Hun kan godt gå lange ture, klare trapper, gøre rent mm, men hun kan ikke selv klippe tånegle, eller tage strømper på uden en hjælpedims, i det hele taget skal hun passe på, hvordan hun bruger benet, for at det ikke skal gå af led igen.

Om hun har fortrudt, har jeg slet ikke turde spørge hende om, hun kan jo ikke ændre på det alligevel.