/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
økologisk/biodynamisk
Fra : gotti
Vist : 685 gange
20 point
Dato : 11-08-11 21:20

Hej

Jeg kommer ofte forbi to salgsboder ved vejen, den ene skriver at der bliver solgt økologiske grøntsager, den anden biodynamiske ditto

Hva' er forskellen?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 11-08-11 21:37

Læs om biodynamisk dyrkning på Wikipedia:
http://da.wikipedia.org/wiki/Biodynamik_%28landbrug%29
økokogisk dyrkning er når afgrøder dyrkes uden brug af kemiske sprøjte midler eller handelsgødning, når økologiske grønsager gødes er det med gødning fra husdyr (afføring)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-08-11 22:06

Sagt lidt firkantet, biodynamisk er økologi+overtro, sådan noget med at plante ved fuldmåne, at komøg der har været gravet ned i et kohorn er MEGET bedre end alm komøg osv.

I praksis, altså set som forbruger af grønsagerne, er der ikke nogen forskel, og jeg tror at mange af salgsboderne ikke kender forskellen, men tror det er det samme.

Godkendelse af svar
Fra : gotti

Dato : 11-08-11 22:21

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Carner