/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Registrere hvalpe i købers navn?
Fra : Trotskij
Vist : 1484 gange
45 point
Dato : 11-08-11 19:55

Vi har hvalpe til salg for første gang. Derfor har vi kigget lidt på, hvad andre har skrevet i deres hvalpeannoncer.

Noget af det som mange skriver, og som vi også har skrevet i vores annoncer er, at hvalpen vil være registreret i købers navn i Dansk Hunderegister, hvis hvalpen er reserveret inden uge 7.

Men nu er jeg kommet til at tænke på, om det kan blive et problem for os, hvis nu køber fortryder.

De betaler godt nok et depositum, men hvis nu de alligevel fortryder og ikke vil have hvalpen, har vi så et problem, hvis hvalpen allerede er registreret i Dansk Hunderegister i deres navn?

Normalt skal ejeren jo skrive under, hvis en hund skal omregistreres og det ville jo så være dem der har lagt et depositum, som vil stå som ejer

Er der nogen der feks har erfaring med salg af hvalpe, som ved hvordan det foregår hvis en køber gør knuder?

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 55 point
Dato : 11-08-11 20:18

punkt 1 de regitreres ikke før de er 8 uger
punkt 2. slet ikke før hele beløbet er en realitet
punkt 3 hunden er gået ud af din dør med underskrift på ejerskifte papierne

punkt 4 slip aldrig hunden før alle formalia er i orden.

punkt 5 de kan betale et reservations beløb og få en kvittering på det pålydene.
punkt 6 vender de ikke tilbage er det beløb tabt for den ny køber.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-11 20:21

Vi har lige fået en ny hvalp og sidste gang vi fik hund foregik det på samme måde, opdrætter opretter hvalpene i Dansk Hunderegister når de bliver chippet i sit eget navn og når hvalpene så bliver afleveret til den nye ejer, så sender du ændringer med den nye ejers navn, fødselsdag og år og adresse ind til hunderegisteret som så sender et Registreringkort med hundens navn og ejerens navn og adresse til den nye ejer.
Altså du registrer ikke i den fremtidige ejers navn før hvalpen bliver afhentet
Den nye ejer skal selv bagefter gå ind på Hunderegisteret og ændre hundens navn hvis han ikke bryder sig om det navn du har givet hunden da den blev oprettet, min nye labrador retriver hedder Bonzo og det synes jeg er et fint navn og vil ikke ændre

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 11-08-11 20:24

Tak. Men i følge lovgivningen skal de jo være anmeldt til registrering i Dansk Hunderegister senest når de er 8 uger...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-11 20:25

Citat
Normalt skal ejeren jo skrive under, hvis en hund skal omregistreres
det vil være den sikreste fremgangsmåde, du registrer hvalpene i dit navn når de bliver chippet og sender papirer med den nye ejers underskrift ind til omregistrering når hvalpen bliver afleveret

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 11-08-11 20:26

o.v.n. - Måske skal vi sige til køberne, at det er sådan det kommer til at foregå...men nu har vi jo skrevet alle steder, at de registreres i købers navn...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-11 20:29

Min hvalp blev reserveret til mig da han var 4 uger gammel, altså længe før han blev registret, han blev registreret i opdrætterens navn og omregistreret til mig.
Jeg ville ikke turde bruge anden fremgangsmåde
Da jeg købte hunden blev der slet ikke nævnt noget om at jeg kunne blive registreret som fremtidig ejer når hvalpen blev 8 uger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-11 20:32

Citat
men nu har vi jo skrevet alle steder, at de registreres i købers navn..
det bliver de jo også - altså omregistreret og først når hunden afleveres og du har pengene i hånden, det er en usikker verden vi lever i og jeg ville ikke turde andet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-11 20:49

Bare sig at det er en fejl, og at der menes omregistreret i købers navn.
Du risikerer at de snupper hunden fra dig.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 11-08-11 21:22

det bliver de i dkk når der bliver anmeldt nyt kuld hvalpe i ejers navn både ejerkort og dansk hunderegister, så det skal vi derigennem betale for,
når så ny ejer kommer for at købe hunden og skal have den med hjem
registrerer opdrætter nye ejer med navn. adresse og personnummer så der ikke opstår misforståelser.
Håber det er svar nok
Hvalpe overdrages ikke før tidligst når de er 8 uger og der bliver de omregistreret til ny ejer.

Godkendelse af svar
Fra : Trotskij

Dato : 12-08-11 05:43

Tak for svaret bevi54. Jeg tror vi omregistrerer hvalpene når pengene er betalt

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 12-08-11 05:52

pøj pøj med registrering når tiden er til det.