/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
korrekturlæser
Fra : pifo
Vist : 757 gange
50 point
Dato : 11-08-11 11:49

Jeg har en god ven, som er i gang med at skrive en bog (faglitterær). Vedkommende har bedt mig læse korrektur på den, men jeg kan ikke helt finde tid til det, og jeg har derfor foreslået at finde én, der kan gøre det mod betaling. Men hvor finder man en korrekturlæser?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-08-11 12:11

De findes ikke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-08-11 12:12

Spørg et forlag

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-08-11 12:19

Citat
Spørg et forlag

måske er dette et rigtig dumt spørgsmål, Teil. (okay - dét behøver du ikke kommentere, Teil ) Vedkommende har ikke fat i et forlag endnu, skal bogen ikke være korrekturlæst, før man kontakter forlaget?

Accepteret svar
Fra : Kayel

Modtaget 60 point
Dato : 11-08-11 12:20

Pifo,
der er mange muligheder, det billigste ville helt sikkert være at finde en enten nyuddannet bachelor inden for sproglig og kulturel formidling...

eller bruge et firma som dem her:
http://www.pointe.dk/korrektur.html
http://www.hurtigoversaetter.dk/
http://www.denkermedia.dk/korrekturlaesning
http://www.tekstcentralen.dk/korrektur.html

håber det hjælper :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-08-11 12:22

Citat
skal bogen ikke være korrekturlæst, før man kontakter forlaget?

De kunne måske henvise til en korrekturlæser

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 11-08-11 12:23

Pifo, mange forlag tilbyder korrekturlæsning
(men det bliver jo så modregnet ens honorar)

men kig på de links jeg sendte dig

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 11-08-11 17:13

Tak for svaret Kayel. Det var lige, hvad jeg havde brug for

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 12-08-11 15:59

Klovnen teil blamerer sig som sædvanlig.

Korrekturlæser, det må da være et drømmejob. teil kan nok ikke bestride det, da en afgangsprøve i dansk for udlændinge nok ikke kvalificerer til dette job. Man kan jo se at fjoget primært benytter sig af "sætninger" på et ord. Kan være idioten skulle tage det udvidede kursus i dansk for udlændinge, så kan den måske komme op på 2 - 3 ords sætninger

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 12-08-11 23:04

Var så lidt Pifo
og Dulcona... Synes godt nok du er meget efter Teil, lad dog ham om at få den dårlige statistik... kun ham det går ud over, men ellers forsøg at ignorere hans one-liners i stedet for at kommentere dem gang på gang, det giver kun dig dårlig statistik!