/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Skifter lyddriver efter genstart
Fra : Marzec
Vist : 358 gange
50 point
Dato : 10-08-11 12:52

Hej

Efter jeg har lavet en back-up ved brug af Time Machine skifter min mac lyd-udgang til noget der hedder Soundflower i stedet for at bruge de indbyggede højttalere, så jeg skal ind og vælge denne indstilling under hver start-up. Nogen der kan hjælpe med det problem?

Jeg bruger Snowleopard 10.6

Mvh Rune

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 10-08-11 15:52

Du skriver at din maskine, efter du har lavet backup med TimeMachine, er begyndt at bruge en anden lydudgang. Men det giver jo absolut ingen mening! Intet ændrer sig på din maskine fordi du laver en sikkerhedskopi ved brug af TimeMachine. Der ændres ikke ved originalen når du laver en kopi. Der er således ingen mulig årsagssammenhæng i mellem de to hændelser: 'Du laver en sikkerhedskopi' og 'Din maskine skifter lyd indstillinger'. Men hvis du derimod tilbage kopierer data fra en sikkerhedskopi til dit system, ja så sker der selvfølgelig ændringer. Det er jo simpelthen det der er meningen! Hvis du nu, ved nærmere eftertanke, skulle nå frem til at der måske snarere er tale om at du har tilbage kopieret data fra en tidligere fremstillet sikkerhedskopi og derved har fået (gen)installeret 'Soundflower' på din maskine så er vi nok ved at nå frem til en forklarring der hænger sammen. Og så er det måske blot et spørgsmål om igen at afinstallere Soundflower. For at afinstallere Soundflower skal du have administrator adgang på systemet. Du skal slette tre ting, det nemmeste er at bruge terminal og skrive følgende tre kommandoer:
Kode
sudo rm -rf /System/Library/Extensions/Soundflower.kext

Kode
sudo rm -rf /Library/Receipts/Soundflower*

Kode
sudo rm -rf /Applications/Soundflower

Og til de der ikke lige ved hvad 'Soundflower' er så er der kort fortalt tale om en (gratis) udvidelse til Mac OS X som tillader at lyd kan videresendes fra et program til et andet. Læs evt. mere om 'Soundflower' her: http://cycling74.com/products/soundflower/