/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ansvarsforsikring til M30 førstegangseje
Fra : jobestar
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 02-08-11 18:42

Hej,
Inden jeg for alvor begynder at forelske mig i drømmen om bil, vil jeg høre om i har et bud på hvad jeg kan forvente det vil koste i ansvarsforsikring om året?

Jeg er en mand fra kbh.nv på 30 år(betyder post nr. noget? flytter måske til gentofte nemlig)
aldrig ejet bil
haft kørekort siden 2000 ingen uheld
haft job som handicaphjælper med daglig kørsel i 3-4 år og 1/2 år som UPS pakkepost chaffeur

betyder det noget at man læser på universitetet?(vil umidlbart tro de har lavere ulykke tal end tømrerlærlingen)

Vh mig der drømmer om bil :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-11 19:05

Det ved kun forsikringsselskaberne

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 02-08-11 19:12

Der kan være forskel på hvilket forsikringsselskab du vælger. Det vil sikkert blive billigst at tegne
forsikring i det selskab du i forvejen er forsikret i, og ved en henvendelse hertil vil formodentlig
give dig svar på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-08-11 00:30

Citat
Inden jeg for alvor begynder at forelske mig i drømmen om bil

Hvilken bil taler vi om,... ?
stor, lille, familiebil, GTI / Turbo,.. ?
det er ret vigtig, .. også din postadresse, alder osv.

kan du 'nøjes' med en Kia Picanto,.. eller anden Kia, er du heldig stillet, de har gode tilbud til 'førstegangsbilister'
http://www.kiamotors.dk/AboutPage.aspx?PageType=13

skal det være mere avanceret, kan du finde prisen ved at udfylde skemaet her :
https://www.nykredit.dk/forsikring/forsikringberegn.do?iwID=/privat/beregningsside/forsikring/beregn/beregn.xml&u2s=XuWPlZewaVHE

jeg skiftede til Nykredit,.. fra GF forsikring,.. og sparede ca 30%
tror Nykredit er et af de billigste for bilejere,

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 03-08-11 02:18

EA_HS>>
Jeg har dårlig ryg, så leder efter en bil med så blød affjedring som muligt. Har tænkt på en Citroen Xantia da de jo har det der særlige pneumatiske system. (sikkert også mange problemer, men det lyder til at være det blødeste man kan opstøve)

ellers kigger jeg på alle de større biler som peugot 406, ford mondeo, VW passat, audi 80/100, avensis etc. i håb om at de er blødere at køre i end små biler. Jeg må nok ud og prøve en del forskellige.

mht. pris på ansvarsforsikringen håber jeg at "bløde" biler er billigere end de sporty typer med fast undervogn.

Jeg vil prøve at kigge på nykredit og måske ringe dem op og høre hvad de siger til det :)

hvis har nogle gode bud på en bil med blød affjedring må du endelig sige til!

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-11 05:59

Jooo,.. er ret enig i at de fleste Citroen modeller er bløde i affjedringen,
især de ældre og store modeller,

postnummeret har betydning for forsikringspræmien,
og visse bilmærker, (som statistisk stjæles ofte, og er indblandet i 'uheld' - spørg selskabet)

og,.. forsikringen bliver i mange tilfælde bedømt ud fra motorstørrelsen, kubik (cm3)
og HK, (KW) ...... (nogle forsikringer indregner også bilens egenvægt)
så en stor bil med lille motor, er ofte forholdsvis billig i forsikring,

Frankrig har nogenlunde samme system, eller har haft (ved ikke om det stadig gælder)
det var bl.a. derfor så mange Franske biler havde ret små motorer,

hvis du hovedsagelig kører alene, (eller to - tre)
kan du spare meget ved at købe en bil med 'papegøjeplader'
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1229382.ece

for pengene du sparer kunne du evt. investere i et special sæde bygget til din ryg,
eksempelvis :
http://turbogaming.dk/Jorgen/Recaro_1.pdf

jeg lejede engang en autocamper,.. føresædet var delvis luft/olieaffjedret,
som i mange busser og lastbiler, -- lækkert - lækkert,...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-08-11 08:55

Hvis du tegner et par fors. mere fx indbo og ulykke, så skulle du nok kunne hale en lovpligtig motoransvarsforsikring hjem til 8.000-14.000 kr. i det område.

Du er nødt til, at kontakte de enkelte selskaber med den konkrete bil, for at høre hvor meget de vil plukke dig for. Husk jo større selvrisiko jo lavere præmie!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-08-11 09:40

Tror ikke du får det billigere
ikke når du ikke har flere år med kørsel = GF tager kørsel med EU scooter med.
http://www.gf-forsikring.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-08-11 02:58

Det eneste der tæller er din alder, hvor du bor (storby eller på landet) og hvor mange års skadefri kørsel du har, vel at mærke i eget indregistreret køretøj, da det er ud fra tidligere ejede køretøjer/tegnede forsikringer, at ancienniteten regnes ud.

Så du vil blive betragtet som nystartet bilist, dog uden at få den helt store takst fordi du er over 25.

Så alt efter hvilken bil, skulle en lovpligtig ansvarsforsikring kunne fås for under 10000 om året

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 07-08-11 16:26

Tak for svaret EA_HS. og tak til alle der kom med input!
jeg tror jeg skal have mig en Xantia :) det bliver skønt.
God sommer!