/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
CBB-modem - bruges hos andre selskaber
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 01-08-11 11:29

Jeg har et CBB-modem til trådløst internet. Det vil jeg nu gerne bruge hos et andet selskab. Men selv om jeg har skiftet simkortet, er det stadig CBB den vil ringe op til. Kan man ændre det eller er man låst fast til CBB (Telenor)?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-08-11 11:36

Iflg. deres hjemmeside er dit moden ikke låst til CBB.

http://www.cbb.dk/mobil-bredbaand/hjaelp/usb-modem/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-08-11 12:00

Kan du ikke ændre tlf nr. i software der er installeret på pc?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 01-08-11 13:06

Når man installerer det medfølgende program og får vist detaljer, står der telenor i alle programlinjerne. Det virker som om det kun kan bruges hos et telenor-selskab?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-08-11 13:19

ud med og få/køb en anden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-08-11 13:36

Fat den store brugsanvisning til modemmet og programmet. så må du kunne læse hvor opkaldsnummeret indsilles. Det kan være begge steder. Der kan også indstilles numre på et simkort. Men det er åbenbart ikke det programmet bruger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-11 13:56

Den medfølgende CD er sikkert den du fik fra CBB og så er det ikke så mærkeligt at Telenor bliver valgt, i programmet som er installeret på computeren kan du ændre til den udbyder du nu bruger.
Modemet er sikkert den samme uanset hvilken udbyder du har fået den af, det er i det program som er installeret på computeren at du skal ændre til en anden udbyder

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-08-11 17:13

Det er usb stik som nænvt, software ligge på stikket, ingen cd rom så det er om at finde opkalds nummer i modem indstillinger.