/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvor finder man en lille avls han
Fra : Thomes
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 31-07-11 16:06

Vil lige starte med at sige at det ikke er en han jeg vil købe, men jeg vil købe en parring.

Kan det virkelig passe at det er næsten umuligt at finde en avls han indenfor DRU i små str. ? Og hvor skal man lede efter dem?
Jeg har søgt på hundegalleri, herinde, dba, gipote og har kontaktet et par opdrættere.
Det kan også være jeg bare er meget kræsen fordi jeg vil have han skal være lille har sat højde til at skulle være 18 - 22 cm., have DRU tavle, være sundheds tjecket og patella testet hvor jeg selvfølgelig vil se papirer på det.
Jeg har en meget lille pomeranian tæve med stamtavle, vi taler om 22 cm. høj og 1,5 kg. så hannen må selvfølgelig ikke være for stor.
Hun har DRU tavle og derfor skal hannen selvfølgelig have det samme, men synes det virker helt umuligt at finde dem indenfor DRU, hvis der er nogen som ved hvor jeg skal finde sådan en skøn han, så må i meget gerne fortælle mig det, så jeg kan komme i gang med at finde den helt perfekte han til hende, inden hun kommer i løbetid (om 3 mdr.).
Det skal lige siges at alt er planlagt, jeg mangler blot at finde den helt perfekte han til hende. Hun har haft et kuld før og alt gik som det skulle, der kom 3 skønne hvalpe, og hun fødte selv uden komplikationer.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-07-11 16:24
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-07-11 16:34

Du kan jo selv annoncere flere steder:

www.hunde-forum.dk
www.gipote.dk
www.guloggratis.dk
www.dba.dk

Der findes sikkert flere steder, men her er da lidt at begynde med.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-07-11 16:41

Du kan jo også spørge én af avlerne:

http://www.pomdies.dk/
http://kennelsoffie.dk/articles.php?article_id=4

og ellers må du overveje at tage til Sverige for at få parret hende?

http://www.pomeranianklubben.se/

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-07-11 17:04

Hvad med DRU?
http://www.fhundeklubben.dk/25416541

Men Gizmo er måske for stor?
--Jeg kan godt forstå, at du ønsker en han, der ikke er for meget større end hende.. Men hvad han vejer, har vel ikke nødvendigvis den store indflydelse på, hvor store hvalpene kommer til at veje.. Jeg går ud fra, at det er fødselskomplikationer, du er nervøs for.

Nu har jeg ledt på DRU's hjemmeside. Og jeg kan ikke finde nogen beskrivelse af racen. Og dermed heller ikke nogen angivelse af hvilken størrelse hundene skal have. Lidt mystisk...

FCI siger at en pomeranier skal være 20 cm høj, +-2 cm. Så din tæve er ifølge DKK-standard nærmest i overkanten.. Jeg synes dog, at 1½kg lyder af meget lidt (min venindes poms vejer over 5 kg)
--Men der er nok en anden standard i DRU, er der ikke?

Hvis din tæve har fået et kuld før, og det er gået så fint og hun har fået 3 skønne hvalpe, jamen, hvorfor gentager du så ikke DEN parring?
På DRU's hjemmeside er der også en sort han, der hedder Quan.. Ejet af Jytte Nielsen..

Kommentar
Fra : Thomes

Dato : 31-07-11 17:15

pifor: Ja, men synes han er for stor, har prøvet at annoncere uden held :(
DKK hunde kan jeg nok ikke få på, så skal jeg være heldig at finde en som har fået sin han avls godkendt, men som ikke er medlem i klubben ellers vil den person ryge ud af DKK, da DKK ikke anerkender dru.

Birgitta: Gizmo er for stor, er bange for fødsels komplikationer. Desværre har jeg ikke mulighed for at få den samme han på igen som var der første gang :(
Hun har DKK pomeranian str. de fleste i dru er fra 24 og opefter, de er noget større, tror egentlig ikke dru har en bestemt højde de går efter.
5 kg. er meget for en pomeranian, jeg har ikke oplevet at møde en med den vægt, er den så ikke også høj?
Min tæves vægt passer godt til hendes str. men tror også hun måske er lidt mindre, da hun virker megt lille ifh. til min poms på 26 cm. og så meget er 4 cm. jo ikke, men hun vil ikke stå stille når jeg vil måle hende :D
Jeg har prøvet at kontakte Jytte men uden held, må se om hun svarer på mail, men der står ikke noget om hans str. så jeg er ikke sikker på jeg kan bruge ham.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-07-11 18:02

Er det helt håbløst for dig at prøve i Sverige?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-11 18:02

Du skal tage på hundeudstilling... det var den besked jeg fik, da jeg i sin tid overvejede at finde en partner til min hund

På hundeudstillingen kan du udse den han du ønsker, og snakke med ejeren om i kan finde ud af et "samarbejde"

Mange har allerede et samarbejde med andre, men der skal jo også nyt blod til engang imellem

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-07-11 18:04

Næ, min venindes hund er bare fed.. Han er osse kastrereret.. Og DRU-hund.

--Hvis du helst vil opdrætte SMÅ pomser, så skal du måske starte forfra og skifte klub..

Men jeg håber da, at du finder drømmefyren hos Jytte..

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-07-11 18:13

I denne tråd, er der en pige, der har en DRU han-hund med.

http://www.hundegalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=99476

Du kunne da spørge hende:
http://www.hundegalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=99476

?

Kommentar
Fra : Thomes

Dato : 31-07-11 18:14

pifo: Nej det er det ikke, men vil dog helst finde en i DK :)

Nordsted: Det var ikke en tosset idé, det er også nemmere at vurdere dem der :)

Birgitta: Okay, så forstår jeg bedre :)
Puha nej da, vil ikke af med mine små guldklumper :)

Kommentar
Fra : Thomes

Dato : 31-07-11 18:17

pifo: problemet ligger i at jeg gerne vil have en mindre hund på hende, han vejer næsten det dobbelte af min lille pige, det synes jeg er for meget :)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-07-11 20:30

Næ. Selvfølgelig vil du ikke det...
Men hvis du en dag skal ud og købe NY hund, så kunne du vælge DKK...

Kommentar
Fra : Thomes

Dato : 31-07-11 20:49

Birgitta: Det er rigtigt :)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-08-11 13:43

Thomas, jeg har tænkt lidt...

Du vil meget gerne have en mindre hund til din tæve... Men hendes racefæller er for store... (eller HUN er for lille)..

Hvad så med at vælge en mindre race? Jeg tænker selvfølgelig på f.eks. en chihuahua eller en tjekkisk rottehund. Ingen af de andre små selskabshunde er så små som din tæve. Og selv en chihuahua har en gennemsnitlig vægt på 2 kg.
Men chi'en og den lille tjekkiske rottehund er ret spinkle hunde. Det har nok lige så stor betydning for vellykket parring, svangerskab og fødsel..

---En parring med en han-pomeranier der er mindre end din tæve, vil let resultere i endnu mindre afkom. Som så vil være uønsket små for racen. Det har aldrig været meningen, at pomeraniere skal være SÅ små.
Det er chi'ens job at være "verdens mindste hunderace.."

Kommentar
Fra : Thomes

Dato : 02-08-11 19:02

Birgitta: Jeg vil ikke lave blandings hvalpe på min pige med stamtavle :)
Hannen skal selvfølgelig ikke være mindre, der findes mange hanner i hendes højde med en vægt på 1,6 - 2,3 kg. hvis man kigger under DKK, så jeg ved det ikke er umuligt, ifølge DKK så skal de være små, det er bare at jeg finder den perfekte han som passer til hende hvor højden er 20 - 22 cm. og vægten er maks. 2,1 kg. :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-11 19:22

Kommer lige i tanke om sangen - ud og se på damer - nu bare modsat

Du og vovsen må tage ud sammen på div. udstillinger, så er der sikkert en dejlig lille dreng der falder for hende

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-08-11 19:31

Er der slet ikke nogen her, du kan bruge:

http://www.hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=9096

Kommentar
Fra : livamix

Dato : 14-10-11 11:01

hvis du ikke er medlem via dru, kan du jo prøve ddh dhl ddkc og de andre klubber, så kræver det bare, at du udstiller din tæve i den klub og hun skal opnå en 1 plads i unghund eller åbenklasse, ved at der er et par opdrætter på ddh, med små af samme race og folk er normalt rigtig søde, at snakke med.

Ellers ville jeg selv sætte en annonce på de forskellige sider ang at du søger en lille han og hvilken krav du har til ham der skal nok være nogen der henvender sig