/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brugt Suzuki Swift
Fra : Guchigu
Vist : 378 gange
200 point
Dato : 20-05-03 18:11

Jeg overvejer at købe en Suzuki Swift 1.6 GLXi Sedan fra 1996.
Er den dyr i reservedele ?
Hvor langt kører den på literen ?
Er det en god bil ? ( Har aldrig rigtigt hørt om den )

Accepteret svar
Fra : Steenk1

Modtaget 200 point
Dato : 20-05-03 22:53

Hej Guchigu.
Jeg har ingen speciel erfaring med suzuki men generelt med japanske biler har jeg en del erfaring. Dels fordi jeg er mekaniker af uddannelse men jeg har det dog ikke længere som hovederhverv kun som en sidebeskæftigelse og dels fordi jeg igennem tiderne har haft 4 japanske biler af varierende mærker og modeller. Japanerne er formidable til at bygge biler (internationalt bliver toyota anset for at være verdens mest pålidelige bil.). Suzuki er forholdsvist nyt mærke i bilmæssig forstand, i danmark men de har produceret biler til hjemmemarkedet i mange år. Jeg har aldrig hørt noget negativt om suzuki`s kvalitet. Jeg tror de bygger ligeså gode biler som de bygger motorcykler og det er de, som du sikkert ved, rigtig rigtig gode til.Jeg ved at swiften ligger i den bedre ende hvad angår benzinøkonomi men hvad den går på literen afhænger helt af motorens sundhedstilstand.
Jeg vil gerne anbefale dig at kontakte FDM som udfører brugtvognsteste for bilkøbere. Hvis du er medlem er det gratis ellers koster det vist en 2-300 kr. Bestil en tid til en test hos det nærmeste testcenter og gå så ned til sælgeren og bed om en prøvetur. så kan du passende ligge vejen forbi testcenteret og få testet bilen. Hvis du skal betale for det er det stadig meget billigt i forhold til havd et fejlkøb kan komme til at koste dig.
Reservedelspriserne tror jeg er meget gennemsnitlige.
Du kan også gå ind på Motormagasinets hjemmeside og se om de skulle have tilgængelige oplysninger om suzuki.
m.v.h. steenk1

Godkendelse af svar
Fra : Guchigu

Dato : 21-05-03 17:18

Tak for svaret Steenk1.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 22-05-03 20:43

ingen årsag og held og lykke