/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
gprs ikke tilgængeligt
Fra : majbritt05
Vist : 406 gange
150 point
Dato : 20-05-03 17:58

hejsa.

jeg har i dag tilmeldt min 3510i til mms på tdc's hjemmeside www.tdcmobil.dk/mms - hvor jeg fik at vide at tilmeldingen gik succesfuldt (eller hvad de nu korrekt kalder det ) . nu har jeg så prøvet at hente et gratis mms-billede fra mobital, for ligesom at teste om det er i orden, men det eneste der sker, er at der i mit display står: gprs ikke tilgængeligt.

Hvad vil det sige? Skal jeg gøre noget mere for at sætte telefonen op til gprs? eller skal jeg lige vente lidt- og så kommer det af sig selv?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 20-05-03 20:17

Har du købt den med TDC abonnement?
Har du husket at hente en GPRS opsætning fra TDC?

Jeg har selv gjort det samme med en 3510i og det virker fint. Beskeden "GPRS ikke tilgængelig" skriver de typisk for abonnementer som bruger deres net, men ikke er et TDC et eller andet.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 20-05-03 20:23

Jeg så først nu at det er dig Majbritt

Det er sikkert den telefon du købte med TDC abonnement, ikk???
Har du hentet en GPRS WAP opsætning: http://www.tdcmobil.dk/u_22088.htm
MMS bruger WAP-opsætningen, så hvis den ikke er sat rigtigt op, så virker det ikke.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 21-05-03 10:16

Ja, du har ret

Jeg har nu prøvet at gøre, som du foreslog. Nu får jeg en sms med teksten: http://prod2.mobital.dk/MMSRelayProxy/webplayer/2ez-og mit nummer

hvad betyder det så?

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 21-05-03 10:19

vil det så sige, at jeg kun kan se mms på nettet? Og kan jeg ikke få et billede til at være på min telefon?

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 150 point
Dato : 21-05-03 11:05

Jeg kender ikke Mobital. Har du prøvet at tilmelde dig TDC's billedalbum. Det har jeg prøvet og det virker ihvertfald.

Hvis du kunne få det til at køre, så ved vi da at din telefon kan modtage MMS

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 21-05-03 11:12
Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 21-05-03 11:45

10000 tak. nu virker det. Du får lige 50 point ekstra, som tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 21-05-03 11:45

Tak for svaret hjp1974.

Kommentar
Fra : Daniel2000

Dato : 21-05-03 16:42

Hej med dig hvilken selvskab har du?

m.v.h Daniel

Kommentar
Fra : Daniel2000

Dato : 21-05-03 16:42

Hej med dig hvilken selvskab har du?

m.v.h Daniel

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 21-05-03 19:17

Jeg har tdc mobilbonus.

Kommentar
Fra : Daniel2000

Dato : 23-05-03 16:31

du får det føst i juni eller juli

hilsen daniel