|
| Besvær med 1. gear Audi A3 2000 Fra : MrGibbs18 | Vist : 579 gange 100 point Dato : 26-07-11 09:43 |
|
Jeg har besvær med, at får bilen i 1 gear. Går jeg ned i 2. gear og derfra i 1.gear, går det noget bedre. Men ikke helt godt
Bilen har kørt 315,000 km
Nogen forsalg
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 26-07-11 09:53 |
|
slidt synkromeshringe. Prøv at gi' "mellemgas", når du gearer ned
Altså i fregear, slip koblingen, gi' speederen et lille tryk, kobl ud og sæt i første.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 26-07-11 12:28 |
|
Kun dette at jeg mener hjkofoed,har ret. Og jeg synes da at 315,000 km.,er rimelig godt klaret.
Synkromeshringene bremser jo gearhjulene ned,så det kan gå i indgreb.Så de har arbejdet en hel del ved de 315.000.
Man derfor sagtens køre uden (såvel som at skifte gear,uden brug af kobling) det indebærer bare,at afstemmer omdr. på motoren med bilens fremdrift/hastighed,ved gearskift.Helt som hjkofoed skriver.
M.
| |
| Kommentar Fra : MrGibbs18 |
Dato : 26-07-11 13:27 |
|
Disse synkromeshringe, er de dyre og er de besværlige at skifte ?
| |
| Kommentar Fra : kogalejy |
Dato : 26-07-11 14:11 |
|
Man skal have erfaring og øvelse til at reparere en gearkasse som der er lagt op til, det kan bedre
betale sig at prøve at finde en brugt. At klare arbejdet med udskiftelsen, er måske for stor mundfuld for spørgeren, så henvendelse til et autoværksted er nok den billigste og bedste løsning.
En bil der har kørt så langt, og som skal køre en del mere, skal vedligeholdes med stor faglighed.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 27-07-11 00:09 |
|
Det kan også være din kopling der er slidt.Men da plejer det også være problemer med at få bilen i revers.
alimak
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 27-07-11 02:21 |
|
At vide hvad er ofte at vide, hvornår man skal overlade det til specialister.
Jeg mener: "Når du ikke havde lokaliseret problemet selv, er det nok ikke klogt selv at spliktte en gearkasse ad"
Selv om - eller måske netop fordi, jeg ved lidt om gearkasser, holder jeg nallerne langt væk.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 27-07-11 10:18 |
|
Citat At vide hvad er ofte at vide, hvornår man skal overlade det til specialister.
Jeg mener: "Når du ikke havde lokaliseret problemet selv, er det nok ikke klogt selv at spliktte en gearkasse ad"
Selv om - eller måske netop fordi, jeg ved lidt om gearkasser, holder jeg nallerne langt væk. |
Igen enig med hjkofoed.Man skal kende sine begrænsninger.Det er altså komplicerede sager.
Som kan sætte grå hår i hovedet,på selv en proffer.
M.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 29-07-11 09:22 |
|
Selvtak hjkofoed.Jeg synes du skriver meget fornuftig her.Bare afmontering af de forskellige dele,inden man i det hele taget,er i "nærheden" af gearkassen,er et stort arbejde.Jeg mindes endnu lidt om,hvordan en gearkasse,ser ud indvendig.......... i en Kadett B......og der er immervæk en spring op til en Audi. Nej,det er ikke for Gørdetselv.
M.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|