/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Fradrag
Fra : Tilde38
Vist : 1146 gange
100 point
Dato : 24-07-11 12:17

Hvis jeg er månedslønnet bruger min arb.giver selvfølgelig mit månedsfradrag. Hvis jeg holder 14 dages ferie, skal hun så bruge 14dages eller månedsfradraget i den næstkommende løn?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-07-11 12:48

Har Du skiftet job og er funktionær- eller blot månedslønnet og skal bruge opsparede feriepenge fra tidligere job tæller lønningsmedarbejderen det antal dage som Du skal have løn for, dette vil jo så også automatisk indholde fradragene.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-07-11 12:58

Luffe.. er det så 14 dagesfradraget i en lønningsperiode på 1 md? Når jeg holder 14 dages ferie

Kommentar
Fra : voo

Dato : 24-07-11 16:09

Nej, det er så dagsfradraget.
Voo

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-07-11 09:02

det er stadig månedsfradraget, hilsen en som laver løn. Din normale lønperiode er en måned som jeg forstår det.

Dit fradrag er jo beregnet ud fra dine forventelige årlige fradrag, som så bliver fordelt på månedsbasis, eller 14 dags.

Hvis du er timelønsansat.
Så afregnes dine feriepenge hvert kvartal til feks. feriekonto. Dem beskattes du af hver måned med det samme sammen med din månedsløn. Ofte bruges der ingen fradrag her, idet fradraget først bruges på din alm. løn. Feriepenge optjent i 2011, er dem du får udbetalt i 2012 maj til 2013 april.

Hvis du får ferie med løn. Bruges igen månedsfradraget, her er ingen forskel. Hvis du ikke har optjent ret til ferie med løn hos din nuværende arbejdsgiver. Bruges dit månedsfradrag fuldt ud på den måned du får løn i. Jeg kan anbefale dig, hvis du har brug for så stor udbetaling som mulig, og hvis du ikke får udnyttet dit månedsfradrag fuldt ud, at gå ind og ændre din forskudsopgørelse.

Hvis du får løn fra to forskellige arbejdsgivere i samme måned, i en overgangssituation.
Så kan du enten bruge fradraget fuldt ud hos den ene, eller bruge dagsfradraget hos hver af arbejdsgiverne