/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Sort skærm
Fra : ngade
Vist : 264 gange
200 point
Dato : 20-05-03 16:02

Jeg har en skærm som jeg ved virker, men hvis jeg forbinder den til en anden (lidt gammel) PC tænder den ikke, det gælder faktisk 2 forskellige skærme, på den lidt ældre skærm sker der det at skærmen går fra sort til grå, altså sker der et eller andet, på den nyere skærm ( Med sparefunktion ) forbliver den røde diode tændt, og jeg ved at PC'en virker på en anden skærm. HJÆLP!

Kommentar
Fra : xor

Dato : 20-05-03 16:04

Det er meget muligt at det gamle grafikkort ikke er i stand til at sende et stærkt nok signal til monitoren. Har set det før at gamle computere ikke er i stand til at "trække" en f.eks 19" monitor. Kan desværre ikke komme på en ummidelbar løsning til dig.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : xor

Dato : 20-05-03 16:07

Er computeren forresten tændt når du prøver at tilslutte den nye monitor. For nogle monitore kræver en boot synkronisere med computeren for at virke. Dermed ment at monitoren først tager imod et signal når computeren er genstartet mens den er tilsluttet.

/Xor ,->

Kommentar
Fra : ngade

Dato : 20-05-03 16:23

Det mærkelige er at den gamle skærm som er en IBM uden relæ, heller ikke vil vise noget, men jeg ved at PC virker det gør den sammen med anden skærm, så jeg er noget på herrens mark.