/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
InitiateSystemShutdown
Fra : stk
Vist : 467 gange
200 point
Dato : 20-05-03 11:16

Hej NG.

Jeg vil gerne lukke en maskine over netværket, og har valgt at bruge InitiateSystemShutdown. Der er dog en udfordring mht. rettighederne til dette. For at lukke maskinen via netværket skal man have rettigheden 'Force shutdown from a remote system'. Jeg har, uden held, givet denne rettighed til 'Everyone'. Hvis programmet vil give sig selv denne rettighed, får jeg en 'Access Denied'.
Er der nogen, der har haft success med InitiateSystemShutdown på en remote maskine?

mvh
Stefan

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 20-05-03 11:55

Jeg bruger med held

REMOTE ACCESS

VNC

De er god begge to...

MVH 4U2

Kommentar
Fra : stk

Dato : 20-05-03 13:51

Jeg bruge selv VNC på nogle andre maskiner, men det er jo lidt overkill når jeg 'bare' vil kunne lave et remote shutdown. Jeg har ellers fuld adgang til maskinen via VPN. Det er derfor jeg gerne vil bruge InitiateSystemShutdown.

c",)
Stefan

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 11-08-03 22:16

Du kan hente NT_Shutdown.exe på www.flemming.net/NT_Shutdown.zip det er skrevet i VB6. og den virker fint hvis du har rettigheder :)

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 12-08-03 09:53

P.S. skriv NT_Shutdown.exe /? hvis du vil se hvilke parameter der skal/kan bruges, hvis du kun skriver NT_Shutdown.exe så genstarter du din egen maskine.

/M: Message
/N: Servernavn
/S: sec. to wait for a shutdown/reboot

/C Close all application before shutdown/reboot
/R Reboot

eks.
NT_Shutdown /M:"10 sec. to server reboot" /N:exchange /S:10 /C /R

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 17-09-03 22:35

Hej Stefan

se dette svar http://www.kandu.dk/dk/spg/21451 det skulle dække dine behov.