/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Opløsning passer ikke til TV
Fra : Desmersnaps
Vist : 1101 gange
400 point
Dato : 08-07-11 23:15

Hej alle
Jeg har lige fået min farmors gamle LCD TV (Phillips 32pfl5322 - http://download.p4c.philips.com/files/3/32pfl5322_10/32pfl5322_10_pss_eng.pdf - jeg har tygget mig igennem det meste af manualen, men kan ikke finde en løsning på problemet)) og har koblet min computer til det via et HDMI kabel. Billedet står skarpt, men jeg kan simpelthen ikke få opløsningen til at passe (med den bedste indstilling kan man stadig ikke se menulinjen af skrivebordet). Jeg har prøvet alle opløsninger man kan vælge, og sat opdateringsfrekvensen til alle forskellige muligheder, men intet passer. Tv'et er kun HD Ready, men det burde vel stadig være muligt at få det til at passe. I værste tilfælde kunne man sikkert bruge en eller anden zoom-funktion på TV'et, men det er langt fra optimalt, da billedet vel så ikke ville passe med et alm. TV- eller DVDsignal. Min computer er en HP dv6-2053eo, og grafikkortet er et ATI Mobility Radeon HD 4500/5100 series.

På forhånd tak
Kasper

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-07-11 23:31

Citat
har koblet min computer til det via et HDMI kabel

Har du sat OPLØSNING, på din PC ordentligt.

Og du kører fra VGA (PC UD) til HDMI ?
Med en eller 2 skærme
Prøv at Google lidt på det, der masser af løsninger.
Kan bare ikke hjælpe dig med HDMI
xxxxxxxxxx
Citat
Tv'et er kun HD Ready

Så skal du have et simpelt stik til 89.- ???
http://www.av-cables.dk/vga_kabel_141_da/

http://www.avxperten.dk/videokabler/vga-til-rgb-kabel/vga-til-rgb-kabel.asp
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/vga_splitter_211_da/
http://www.hardware-store.dk/vga-/-tv-/-video-/-dvi/video-splitter/vga-splitter/cat_168.html

Prøv samme sted at se på en BOKS der kan splitte PCéns vga signal
der følger alle stik og skidt med, til knap 350.-
Selv har jeg lige bestilt et kabel der smider signalet gennem et

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-07-11 23:32

et stik

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-07-11 23:36

Eller bare søg på VGA til SCART??? / svg / s-video

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 09-07-11 00:40

Det er Hdmi til Hdmi. Intet scart eller vga eller andet gris inde over. Der er intet i vejen med kablet, og signalet står skarpt. Det er bare opløsningen på TVet der ikke kommer til at passe. Jeg har forsøgt mig med alle de indstillinger der kan vælges på grafikkortet, men billedet passer aldrig på Tv-skærmen

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 09-07-11 00:42

@nomore
jeg finder intet på google der kan løse problemet, men du må meget gerne linke direkte hvis du har fundet noget brugbart

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 400 point
Dato : 09-07-11 06:44

Prøv at læse afsnittet om overscan i dette link og så se om du kan arbejde videre derfra:
http://www.highdefinitionblog.com/?page_id=127

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-07-11 07:57

HDMI TV findes i mindst 2 udgaver
720p HD (1280×720 )
1080p HD (1920×1080 ) Full HD

Du kan prøve om du æan ændre det på din PC og se om det giver en forskel.

På mit eget Samsung, forsvinder Windows menubar under ud, når det tilsluttes og den selv vælger, men da jeg kun anvnder det som sekundær skærm har jeg ikke gide rode med opløsningen.

Men du skal tjekke indstillinger for opløsning på din PC, da der formentlig ikke er steder i dit tv hvor du kan ændre på denne.

Vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 18-08-11 18:57

Tak for svaret Kortoververden og alle andre. Overscan løste ikke helt problemet, men nu kan jeg da se hele billedet (selvom det betyder der er store sorte bjælker i siderne)