/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gratis Kirsebær
Fra : svendgiversen
Vist : 1445 gange
60 point
Dato : 07-07-11 12:14

Her på Skovbrynet nr 23 i Sønderborg har vi to store moreller træer fulde af modne kirsebær,
alle vore naboer og venner har også overskud af bær i år, så ingen vil plukke mine flotte bær.

Nu får alle i kloge kandu brugere også tilbuddet,
hvis jeg ikke er hjemme, står der 2-3 stiger under træerne, bare pluk løs...

Og for at det skal være et spørgsmål, hvad er forskellen på kirsebær og morel?
Jeg har to slags, gule og røde...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-07-11 12:27

Tak for buddet, men jeg kører ikke så langt. Jeg fik mit morel/kirsebærtræ skåret ret så kraftigt ned, men alligevel kom der en del bær i år.

Om det hedder en morel eller kirsebær, tror jeg er egnsbestemt. De søde moreller jeg har bliver af flere kaldt kirsebær.
jeg har altid kaldt dem moreller, for kirsebær er for mig de sure syltekirsebær.
Dem jeg ser i butikkerne kaldes kirsebær, men for mig er det moreller

http://www.havenyt.dk/forum/fri_debat/1264.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-07-11 12:29
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-11 12:49

Citat
Nu får alle i kloge kandu brugere også tilbuddet,
hvis jeg ikke er hjemme, står der 2-3 stiger under træerne, bare pluk løs...

ØVØV...Der er fadme laaaangt fra Falster Svend.
Men jeg havde helt sikkert benyttet mig af tilbudet hvis jeg havde været på vej derned ad.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-07-11 13:07

Min bedre halvdel og jeg kommer i morgen ved middagstid (+/- 3 timer)
Så ka' jeg måske også endelig få hilst på dig.
Hvis du ikke er hjemme, bliver det ligesom at gå på æbleskud, da jeg var en lille skarnsunge.
Gamle Fru Barfoeds have var et rent slaraffenland, med alt hvad vore små maver begærede.
Hindbær, blommer, kirsebær, stikkelsbær, ribs, solbær, æbler, pære, hasselnødder med og uden ”kødfyld”.
Det er IKKE behageligt at finde en halv ørentvist i et æble.
Hun viste udmærket, vi gik på skud i hendes have og sad bag gardinerne og fulgte med i, hvordan vore maver blev spilet op til lidt over bristepunktet.
Jes
(Friheds Alle – Sønderborg – Republikken Als)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-11 13:43

Øv øv øv, der er for langt, men vores kirsebær blev taget af frosten, der er kun 16 bær ialt på træet. (det er et træ der er 5 år gammel).

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-07-11 13:44

Synd I andre bor så langt væk,
og Gambrinus, jeg ved godt at du er her fra Sønderborg, du/I er velkomne...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-11 14:39

Citat
Synd I andre bor så langt væk,

Sveeeeend !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Du ka' skisme få adressen i PM så sender du da bare

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 07-07-11 15:10

kirsebær er mindre end moreller og mere syrlig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-11 15:17

Svend det er et flot tilbud, men jeg bor også for langt væk

En af forskellene kan være at moreller kan blive melede det gør "mine" Stella sødkirsebær ik??

ove112

Citat
kirsebær er mindre end moreller og mere syrlig

Det afhænger af sorten - har du aldrig hørt om sødkirsebær f.eks Stella??

http://www.planteskoler.dk/4/15/5320/stella,-soedkirsebaer-spis-7-mdr-stor-fast-selvbest-kirsebaer.aspx

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 07-07-11 17:23

Det er et godt initiativ Svend GIVERsen ...at forære sit overskud er menneskeligt overskud og jeg stiller som regel også mine 1000 plukkede madæbler ud til vejen så de kan gøre andre glade, da jeg selv har brug for 5 til æblekage og det samme til juleanden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-11 17:56

Citat
og jeg stiller som regel også mine 1000 plukkede madæbler ud til vejen så de kan gøre andre glade

TAAAAAAK...adresse .................

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-11 18:10

Jeg har det som Svend, et par millioner bær.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-11 18:19

Jeg har lige været i slagelse i dag.......................er det længere væk Svend Giver.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-11 19:23

Vi har mange mange æbler i år og det er naboerne glade for. Men jeg koger en del gele/saft af æblerne, det smager skønt i en sovs.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 60 point
Dato : 08-07-11 10:13

Mojn Svend
Vi er stærkt i tvivl, om vi skal iføre os regntøj eller badetøj.
For ikke at vore små hjerner skal gå helt i kludder, venter vi til i morgen, hvor de lover tørvejr.
Der bliver så et sted mellem 13 og 16.
Jes

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-07-11 10:20

Ja, det er rigtig ærgeligt med al den regn, bærrene både flækker og rådner nu

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-11 11:05

Det klarer jo op i eftermiddag her i det sønderjyske, mon OK vi venter til i morgen...

Bare ikke de modne bær tager skade af regnen?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-07-11 15:56

Tak for svaret Gambrinus.

Og tak for hyggeligt samvær, spis nu ikke dem alle på en gang, og få mavepine...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-07-11 17:17

Vi takker og bukker.
Orrkkk...
Mavepinen har allerede indfundet sig.

For resten . . . .
Jeg fik en af dine hvepse med i bilen, som lige synes den skulle stikke mig på armen.
Ka’ du ikke lige gi’ den en skideballe, når den kommer hjem ?
Den var nu et sølle skravl. Stikket er allerede ved at forsvinde.
Jes