/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
MPEG 2 sendesystem i andre lande
Fra : lham
Vist : 669 gange
500 point
Dato : 05-07-11 19:02

Har Multibox A2b ( 3 tunere MPEG 2 der samtidig kører ud på alm 75 ohs coax kabel )
Da jeg godt ville have de nyeste gratis kanaler har jeg strikket noget sammen med flere DVB-T tunere og RGB til RF converter.

Vil nu gerne af med den gamle den kostede sgu 2500 kr -er der nogen der ved om der er -helst andre nordiske lande - der efter 2012 stadig opretholder MPEG-2 sendere ( i DK udgår de jo )

Hvad hedder blå avis og gul gratis lignende tjenester i andre nordiske lande

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 05-07-11 23:20

prøv ebay, der når du meget bredt ud, og der er et sikkert betalingssystem til det også.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-11 07:48

Ikke Norge.
http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/1.2559611

"Dekoderen mottar tv-signalet gjennom en UHF-antenne. I Norge må mottakere støtte mpeg-4 for at de skal fungere. For å være sikker, se etter RiksTV godkjente mottakere eller fjernsynsapparater når du kjøper."

Og sikkert heller ikke Sverige som jo nedlagde det gamle analoge signal 1½ år før Danmark
Men tag det som en oplevelse, vi har alle smidt masser af fungerende elektronik ud for at kunne følge med.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-07-11 15:19

luffe A
jeg er temmelig sikker på jeg engang har læst at sverige sideløbende med mpeg 4 vil fortsætte med mpeg 2 Jeg vil bare gerne have det afkræftet/bekræftet før jeg sætter den til salg det er jo også i sverige multiboxen er udviklet.
Så hvis du kan finde "et tilsvarende" link til fremtiden i sverige vil det være afklarende

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-11 15:31

Citat
Så hvis du kan finde "et tilsvarende" link til fremtiden i sverige vil det være afklarende

Jeg prøvede faktisk i nogen tid, men siden er ret rodet, søger man f.eks. på mpeg2 dukker der kun en ældre stak PDF-dokumenter op som man ikke får meget ud af.

http://svt.se/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-11 00:11

Du må sikkert erkende lige som mange andre at dit udstyr er forældet:
http://www.teracom.se/Fakta/hdtv/
Citat
en hd-ready tv
en mottagare som klarar DVB-T2 och MPEG4

taget fra denne hovedside:
http://www.teracom.se/?page=5882

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-07-11 06:08

o.v.n
Jeg er godt klar over min box er forældet i DK efter 1-1-12. Spørgsmålet er om den er det i Sverige ( i Norge ser den også af indlæg ud til at være forældet ). Det fremgår ikke så vidt jeg kan se af dine 2 links.
Jeg læste et sted at MPEG-2 fortsætter sideløbende med MPEG-4 sålænge de skal holde en SD service kørende ( politisk ) hvad SD så står for ?

hvis jeg kunne finde noget der svarer til det danske Telestyrelsen i Sverige kunne jeg jo spørge dem , mem jeg har ikke kunne finde ækvivalenten.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-07-11 00:47

Så vidt jeg ved har de fleste kanaler i Sverige tænkt sig ganske længe at holde ved første generation MPEG. Enkelte som TV4_HD kører nok med MPEG4, men jeg ser en del svensk TV, når jeg er der, og der er ikke advarsler i tide og utide.

Annuller spørgsmålet
Fra : lham

Dato : 10-09-11 06:09

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål