/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
køleskab køler ikke?
Fra : farmer-k
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 03-07-11 21:00

hvis et køleskab ikke køler, er det så ikke bare termostaten der ikke virker og kan man måle om den virker på nogen måder? Har prøvet at skifte termostaten men virker stadig ikke og er sikkert ikke den rigtige. er der nogen som har råd til hvad jeg kan gøre. på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-11 21:02

Hvis kompressor køre og den skabet ikke køler, er der ikke termostarten....

Så er det formentlig kølemidel der mangler.

Vh ben

Kommentar
Fra : farmer-k

Dato : 03-07-11 21:25

okay kan det bare forsvinde sådan uden lige eller??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-11 21:27

Hvis system er utæt, forsvinder det langsom over tid...
Så svaret må være ja...

vh Ben

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 04-07-11 15:32

der hvor det er slagloddet på kompressor kan det blive utæt , nu er det j ikke længere freon som jeg mener lugtede ved utæthed,.. men osse lyden fra skabet ændrede sig også (kompressor ikke længere under tryk)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-07-11 00:17

Du kan ikke lugte den smule freon, som er i et køleskab. Og slet ikke hvis den siver ud over lang tid.