/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bagakslen på Fiat Punto.
Fra : Tabbert2003
Vist : 1397 gange
50 point
Dato : 19-05-03 22:55

Har andre oplevet problemer med bagakslen, på Fiat Punto eller andre Fiat-biler, som gør at hjulene kan rykke sig og tit står skråt udad. (Det er den eneste måde vi kan forklare det på.)
Vores mekaniker antydede, at Fiat-biler ret ofte har problemer med bagtøjet.
Kender du noget til det, vil vi gerne høre fra dig.

Kommentar
Fra : LLM

Dato : 20-05-03 01:17

Det lyder mærkeligt, det kræver nok en lidt bedere beskrivelse af problemet for at kunne svare.
(Er det den nye eller gamle serie).
Et godt sted at kikke efter fejl er på http://www.mandagsbil.dk.
Mvh LLM

Kommentar
Fra : LLM

Dato : 20-05-03 01:21

Link der forhåbentlig virker lidt bedre http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=86
MVH LLM

Kommentar
Fra : _Hercules_

Dato : 18-08-03 21:29

det lyder som om dine bag svingarme er slidte jeg måtte skifte i begge sider efter 90000 km. køb dem originalt (billigst)

Kommentar
Fra : Tabbert2003

Dato : 30-08-03 00:14

Hej Hercules!

Hvad måtte du give for bag-svingarmene, hvis du købte de originale?

V.H
Tabbert2003

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 19-11-03 00:16

Hej
Har haft samme problem på min punto efter 50- 60000 km kørsel.
Det er et kendt Punto problem , ligesom at bundkaret skal rustbeskyttes,ligesom
at koblingsarmen sætter sig fast i gearkassehuset.
Du kan købe et reperationssæt til de bagerste svingarme.
Krogslund autodele ca 350 kr. ( krogslund tyskland 255kr ) pr side.
Problemet er at udskifte delene , men jeg har dog gjort det.
hvis du ikke kender noget til bil reparation så lad vær, det er ikke let.da du faktisk
bliver nødt til at skære bolten over der går tværs gennem bærearmen