/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
piaskov/må jeg bygge?
Fra : ans
Vist : 1014 gange
500 point
Dato : 28-06-11 14:18

Du skulle have haft point i denne tråd

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=156481

Det var kun kommunen, der kunne give det korrekte svar, men jeg bliver til tider i tvivl , når en spørger accepterer et svar

Er du også nogle gange i tvivl?

Ja ja ja, der skulle jo være et spørgsmål

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 510 point
Dato : 28-06-11 14:29

Tak ans.
Ja men når folk nu ikke vil hører.
Hun finder jo nok ud af at jeg havde ret

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-11 14:32

Citat
Ja ja ja, der skulle jo være et spørgsmål

Ja hvad bilder du dig dog ind

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-06-11 15:49
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-06-11 15:50

Bare for lige at vise at Piaskov, da heller ikke har noget imod at modtage point selv om det ikke er berettiget

Forøvrigt, bestemmer vi jo ikke hvordan en spørger vil afslutte sit spørgsmål

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-11 16:27

Citat
Bare for lige at vise at Piaskov, da heller ikke har noget imod at modtage point selv om det ikke er berettiget

Der vil jeg så lige opmærksom på at jeg skrev HVAD min svoger og svigerinde fortalte mig...se det kan jeg jo ikke vide at de tog fejl

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-11 16:41

Citat
Forøvrigt, bestemmer vi jo ikke hvordan en spørger vil afslutte sit spørgsmål

Har du så ondt af, at jeg vil give piaskov point????

piaskov gav det rigtige svar, men du Nordsted1 taler altid brugeren/brugerene efter "munden" for at opnå point, så du kan blive "dronningen" af kandu. En titel du ikke kan bruge til noget som helst, da dine fleste accepterede svar er uden betydning.
Og så sidder du her i min tråd og hulker over at piaskov fik 50 point i en anden tråd, som du mente du var berettiget til

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-11 16:45

Jeg retter med det samme en stavefejl/tastefejl
brugerene = brugerne

en bruger, brugeren, flere brugere alle brugerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-06-11 16:49

Ans, når man tænker på du altid påstår at point overhovedet ikke interesserer dig, så er det tankevækkende så meget energi du altid bruger på -point -

Hvor hulker jeg i den tråd??

For min skyld kan du give Piaskov alle de point du lyster

Om jeg stiler efter at blive Dronning,... det står helt og aldeles for din egen regning

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-06-11 18:07

Ja, jeg kan da se forskellige fredningsområder, og nummer på lokalplaner- strandbeskyttelsesområder -og så videre og så videre, når jeg zoomer ind på mit område på Fyn.

Hvergang jeg klikker på mulighederne ude til venstre, bliver der optegnet et område med en farve, hvor de fredede og netop strandbeskyttelsesområder ligger, så hvad er problemet ??
Mit område viser eks. hvilken lokalplan der er vedtaget, hvilke der er under udarbejdelse.

Hvis et område er omfattet af strandbeskyttelse, skal man så vidt jeg ved, have dispensation for at omgå det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-11 18:15

Citat
Jeg har en fritidsgrund helt ned til vandet
Mit spørgsmål lyder på om jeg må bygge på den ?

Stadig er det KUN den pågældende kommune der kan svarer på det .
Man må sikkert nok bygge ...men der er specielle spefikationer der gør sig gældende smuller.
Og netop derfor er det KUN den pågældende kommune der kan svare på det.
Med andre ord Teknisk forvaltning.
Det kan hverken du eller Nordsted1 svare på.

Selv om man gerne vil

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-06-11 18:19

Og hvis det indikerer at det kræver diverse dispensationer, er man da godt på vej- eks. hvis det ligger i fredede områder eller strandbeskyttelse osv.

Lokalplaner kan man finde på kommunens hjemmeside.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-11 18:20

Citat
Og hvis det indikerer at det kræver diverse dispensationer, er man da godt på vej-

Ja måske ...men det endelige svar kan du stadig KUN få hos kommunen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-06-11 18:25

Ja, hvis jeg ved at jeg er nødt til at søge dispensationer - så kan kommunen jo kun afgøre det. Men det kan jo allerede være en hjælp på vej, når man sidder på et tidpunkt og ikke lige kan komme i kontakt med kommunen- men sidder og lægger planer.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-06-11 18:28

Citat
der var en for et stykke tid siden der sagde at at kunne finde det på nettet

altså også en del af spørgsmålet - og ja det kan man i udstrakt grad. Men hvis man skal søge og have dispensationer- så ja, så er det kommunen.

Men hvis man lige sidder en søndag og for tanker og ideer, kan man komme langt med det kort. Jeg blev da en del klogere.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-11 18:29

Citat
Men det kan jo allerede være en hjælp på vej,

Smuller...kun en hjælp på vej...IKKE det endelige svar stadig

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-06-11 18:36

Citat
Smuller...kun en hjælp på vej...IKKE det endelige svar stadig

næh, da ikke hvis det kræver diverse dispensationer - men jeg opfatter også at der bliver spurgt om en guide til en netside. Desuden er det jo fuldkomment latterligt, at få den slags diskussioner, fordi en spørger vælger at sige tak for et svar- som vedkommende kunne bruge til noget.

ofte kan man jo bruge flere svar, men hvis man lige sidder og bliver klogere på et bestemt svar- så vælger man jo det.

hvis man så efterfølgende skal ud i , at så skal man også lige give point til xxx og point til xx, så tager det jo ingen ende. Det er jo ofte brugere herinde, som har været her længe og som har masser af point at give af- eller hvad ved jeg- men nogle gange ender det i hat og briller.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-06-11 20:44

jeg føler mig totalt du her - og så spørger jeg midt i ans' tråd: Hvad kan man bruge points til? jeg ved at man en gang kunne vinde et eller andet, men fungerer det mere? Er point systemet ikke totalt forældet her? Jeg er i hvert fald ikke gået efter at få point, mere efter at kunne hjælpe med gode svar, men måske er der noget at hente...??? Please gør mig klogere på dette system

I øvrigt synes jeg at vi skal holde en pæn tone her på kandu - vi er vel ordentlige mennesker???

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-06-11 20:47

Hvordan kan det i øvrigt være at ans tildeler piaskov points for et spørgsmål som en helt anden har skrevet? Er det i virkeligheden fordi han har en dobbeltprofil?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-11 12:08

Citat
Nordsted1

Dato : 28-06-11 16:49

--------------------------------------------------------------------------------

Ans, når man tænker på du altid påstår at point overhovedet ikke interesserer dig, så er det tankevækkende så meget energi du altid bruger på -point -

Jeg går ikke op i point, men det accepterede svar, og det er der, der er en stor forskel

Citat
pifo

Dato : 28-06-11 20:47

--------------------------------------------------------------------------------
Hvordan kan det i øvrigt være at ans tildeler piaskov points for et spørgsmål som en helt anden har skrevet? Er det i virkeligheden fordi han har en dobbeltprofil?

Der er meget, du ikke ved om mig

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 30-06-11 12:12

Tak for svaret piaskov.

Desuden forstår jeg ikke, hvorfor spørgeren ikke ved, hvad grunden må bruges til. Det må da fremgå af skødet på fritidsgrunden

Nyd sommeren

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-06-11 12:38

Citat
Det må da fremgå af skødet på fritidsgrunden

Ja der har du da en pointe.
Citat
Nyd sommeren

Tak i lige måde.