/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Opbevaring/arkivering af Strikkepinde
Fra : dkwM327
Vist : 3194 gange
300 point
Dato : 23-06-11 18:33

”Kandu” - hjælpe mig med en god metode til at opbevare både almindelige strikkepinde
og rundpinde i en A4 mappe / ringbind, for eksempel anbringelse på et materiale der kan ”hulles” og anbringes i ringbindet, og sådan at pindene forbliver på plads, selvom ringbindet lægges ned.

Med venlig hilsen
DkwM327

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-06-11 18:51

Der er disse

http://www.sommerfuglen.dk/shop/namaste-697c1.html

og den ene kan man opbevarer både rundpinde og alm. pinde

Du kan også lave en selv

http://www.24.dk/group/kreativhobby/forum/thread/2012182

http://www.udeoghjemme.dk/KREATIV/sy-og-strik/2010-40-strikkepinde.aspx

Jeg har nogle næsten magen til, i plastik, men jeg kan ikke huske hvor jeg har købt dem

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-06-11 00:10

prøv terapi-hobby.dk
de har ca. alt og billigt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-06-11 09:41

Jeg har syet to i stil med dette, et til de lige pinde og et til rundpindene.

http://www.kreahulen.dk/upload/index.php?showtopic=3835&hl=strikkepinde+etui

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 25-06-11 02:09

Ja tag et stykke karton eller stift pap lok to huller således at hullerne ligger indenfor pindenes længde
minus ca 2 cm i hver ende træk et gummibånds ende igennem hvert og sæt pindene i gummibåndet
hvis det bliver for stramt med et bånd så kan der fledes flere sammen.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 25-06-11 21:05

Hej tyller01.

Det lyder som det forslag der indtil nu er kommet nærmest til det jeg har tænkt mig.

Så med mindre der indenfor den nærmeste fremtid kommer noget der lyder bedre eller lige så godt, så vil jeg afprøve din ide.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 25-06-11 21:17

ja den duer

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 11-07-11 00:37

de kan jo også bare sættes i et stykke strikket stof så har du jo alle muligheder