/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
kkadugi (Oversættelse)
Fra : netper
Vist : 287 gange
300 point
Dato : 19-05-03 11:54

Jeg ville høre om der var nogen der havde lyst til at oversætte denne opskrift for mig ???

Mvh
Per

[Materials]
radish(medium) 2 pieces, young green onion 50g, parsley 50g, garlic 1 piece, ginger 20g, salted shrimps 1/3 cup,
powdered red pepper 1/2 cup, raw oyster 1/2 cup, edible salt 2 Tsp, sugar 3 Tsp, powdered sesame with salt 3 Tsp,
rough salt some

[ Salt down radish ]

a. Peel down trimmed radishes, cut them into die shape as long as 2cm.
b. Put them into a widely open crock.
c. Spread some salt and leave them still for 2hours.
d. Rinse and dry them.

[Make materials]

powdered red pepper : mix red pepper with water.
green onion, parsley : dry trimmed ones and cut them as long as 3cm.
garlic, ginger : chop them into very little pieces.
raw oyster : rinse them into a brine as salty as sea water.

[Fix Kimchi]

a. Mix salted radishes with some powdered red pepper until peppery red color is set.
b. Insert and mix well prepared vegetables, garlic, and ginger.
c. Season them with salt and sugar.
d. At the end, it is tossed with some raw oyster, not to split away.

*As raw oyster which makes kimchi tasty is easily fermented, it is not
available in case of long-term storage.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 300 point
Dato : 19-05-03 13:51

[Materials]
Ræddike (medium) 2 stk., Forårsløg 50 g, Persille (måske persillerod?) 50g, Et fed hvidløg, Ingefær 20g, saltede rejer 1/3 kop, rød pebber pulver 1/2 kop, fersk Østers 1/2 kop, Køkkensalt 2 tsk, sukker 3 tsk, sesam pulver med salt 3 tsk, Groft salt (noget?)

[ Salt down radish ]

a. Afpil og trim ræddikerne, skær dem i 2 cm. lange trekantede strimler.
b. Put disse i en stor åben skål.
c. Drys med salt og lad dem hvile i 2 timer.
d. Afskyl og aftør.

[Make materials]
Rød pebber pulver: Bland rød pebber pulver med vand.
Forårsløg, persille: Aftør og snit disse i 3 cm. strimler.
Hvidløg og ingefær: Snit disse fint.
Fersk østers: Rens disse i saltvand (samme styrke som havvand).

[Fix Kimchi]

a. Bland saltede ræddiker med noget rød pebber pulver så disse får farven rød.
b. Tilsæt og bland de snittede grøntsager, hvidløg og ingefær.
c. Tilsmag med salt og sukker.
d. Til sidst pynt / top op med uåbnede ferske østers.

*As raw oyster which makes kimchi tasty is easily fermented, it is not
available in case of long-term storage.
* Fortæller bare at denne ret ikke kan langtidslagres da den vil påbegynde at gære. Gælder nu i øvrigt alle fiske og skaldyrsretter.

God appetit...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 19-05-03 22:10

Tak for svaret CLAN.

At der står at retten ikke kanlangtidslagres er nok fordi at retten er en variation af en gærret ret, som skal gære i 5-4 dage og som spises som tilbehør til koreanske retter

Mvh
Per