/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Akkordbetaling for murerarbejd
Fra : olarsen
Vist : 2080 gange
200 point
Dato : 30-05-11 21:46

Kan det virkelig passe at en murersvend får 10 kr pr. sten når han murer et hus og 14 kr når det er sten på et hushjørne og en vinduesåbning?

bare nysgerrig

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 210 point
Dato : 30-05-11 22:34

Nej!

Vi får 4,01 pr. Sten ved eurodan huse

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-05-11 06:27

det er nok den pris murermesteren tager hos kunden.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 31-05-11 07:01

Hvis du som murersvend får ca. 4 kr, så passer det vel meget godt med det dobbelte til en mester, jeg snakkede med en om murerarbejde, han skulle lave et hus med mange hjørne og vinduer, og det troede vi så udløste ekstra betaling, da det jo alt andet lige må kræve mere arbejde end bare at mure en glat væg.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 31-05-11 09:53

Det svinger fra firma til firma.
Et murerfirma må da selv bestemme prisen pr. sten.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 31-05-11 10:20

Hvis der laves slumakkorder med murersvende kan man godt aftale en pr. 1000 sten. Normalt prissættes murerarbejde efter priskuranten (akkord) og her er der en grundpris og en lang række tillæg f.eks. udmåling/anlæg, lodsteder, false og stentype.........
svendenes priskurant ligger alm. også til grund for de kalkulationsprogrammer som firmaerne anvender, men her er så en hal del andre tillæg, som materialer, spild, stillads, sociale ydelser, fortjeneste mv.

Jeg vil godt mure for de priser du nævner.

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 01-06-11 09:37

Tak for svaret solgaard.