/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
fremmed codepage
Fra : Sønder
Vist : 604 gange
200 point
Dato : 29-05-11 11:35

Jeg havde lagt en del -mest fotos, så vidt jeg husker - over på en USBnøgle.
Jeg forsøgte at åbne den på en vens bærbare, som ikke kunne læse dem. Da jeg kommer hjem og skal åbne dem på min egen stationære er en stor del -men ikke alle - blevet ændret til nogle mystiske filnavne, som hverken lader sig åbne eller slette
Et eksempel er: oÕÂÓ[<^©./.Ó -den kan man jo godt forstå, den ikke kan åbne.
Det er heller ikke lykkedes mig at omdøbe nogen af dem.
Er der nogle genier her, som kan hjælpe med at gendanne -eller i det mindste slette dem?
Min "Total Commander" råder mig til evt at ændre indstillinger for ikke Unicode programmer via kontrolpanelet, men det tør jeg ikke rigtig give mig i kast med uden at vide mere, hvis nu det ændrer mine "normale" filer, så det hele går i koks.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 29-05-11 15:47

Sådan går det med en memory, som man tager ud af computeren uden at logge den af først.

Hvis du er heldig kan du bare formattere den om. Hvis det ikke lykkes er det bedst at glemme den.
Man kan måske med besvær genskabe de fleste af billederne, men du har dem vel i backup, så det er ikke besværet værd.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 30-05-11 17:42

Jo, naturligvis har jeg backup af dem, det var mere for at redde sticken..

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 02-06-11 08:20

Hvordan formatterer jeg en USB nøgle, transor?

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 12-06-11 08:41

Tak for svaret transor. Nu er den helt tom.