/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda Melody problem
Fra : Puchmeister
Vist : 1139 gange
200 point
Dato : 23-05-11 09:07

Hej med jer.

Jeg ejer en dejlig Honda Melody, men nu har kickstarteren sat sig! Den er ekstremt hård at træde ned og følger ikke med op igen, men motoren starter og kører uden problemer. Hvad gør jeg? Er det ligetil at komme ind i kickstarter-huset?
Mvh og på forhånd tak!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-05-11 10:41

Jeg vilæ tro at det bare handler om snøring af nmekabnismen.
Jeg kender ikke lige den maskine. Men der e rmåske andre , som kan sige hvor svært det er.

Prøv om du kan finde tegbninger eller en manual til cyklen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 18:47

Vil tro at fjederen er knækket, og måske den er røget ud af de tænder der griber fat til motoren.
Du skal have dækslet af for at se om fjederen er knækket

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 18:47
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 18:56

Havde samme problem på en gammel BWS, det var fordi jeg havde trådt for hårdt på kikkeren
at den var røget et par tænder over, og som du skriver meget svær at få tilbage til nulstilling
jeg løsnede boltene på dækslet og så var den på plads, mener ikke du behøver at smøre den, da det bare samler skidt og møj

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 23:37

Prøv at se et par sprøgsmål længere nede, der skulle vist være en manual

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 23:38

UPS: linket er her da allerede...

Kommentar
Fra : Puchmeister

Dato : 23-05-11 23:39

Har selv en manual. Jeg har haft dækslet taget af i dag og nu sidder den ikke længere fast. Til gengæld kører den ikke rigtigt når man træder den i bund

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-05-11 02:06

Du skal sætte fjederen så ???? den er trukket tilbage/ eller omvendt = klar til at bruges igen
Citat
kører den ikke rigtigt når man træder den i bund

Så skal du sikkert have et par nye tandhjul, eller hvis der er plads (i skjoldet), så sæt en skive
på det hjul der går ind til motoren, så (kickeren) kan nå ind og gribe fast på starterdelen.
Er de synligt slidte = runde i kanterne - de skal være meget skarpe.
Ellers nye dele.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-05-11 02:08

Citat
kører den ikke rigtigt når man træder den i bund

Har du renset det ordentligt, jeg kan huske at jeg havde en masse bøvl med samme.
Der kan siide en masse gnask inde i udvekslingen, læg den i petrolium natten over.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-05-11 02:09

Citat
gnask inde i udvekslingen

Den på skoldet