/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt Tv vil kun finde en kanal
Fra : hellequaade
Vist : 792 gange
100 point
Dato : 22-05-11 08:24

Hej!
Vores søn fik i fredags et Samsung LCD Tv og vi har været igang med at installerer.... men ved automatisk kanalsøgning kan det kun finde kanalen der går via vores parabil og IKKE de kanaler som vi har via alm tag antenne..... Er der noget vi gør galt??? Vi har andre tv som ikke har haft problemer overhovedet!!!

Helle

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 22-05-11 08:44

Måske den står forkert med DVB-T/C den skal stå på DVB-T for alm. antenne og DVB-C for kabel

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-05-11 08:47

Et eller andet sted i brugsforvirringen står det beskrevet, men i startopsætningsmenuen skal man vælge, om den skal søge efter kun analoge kanaler, kun digitale eller begge dele. I har sikkert kun søgt på digitale!

Har selv et Samsung TV, selve TV'et er fint, menuer og brugsforvirring netop det!

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 22-05-11 09:05

Vi har søgt på både...særskilt digitale kanaler, og analoge samt en der hedder både analog og digital.... men spekularer på om dens "mpeg 4 " er defeks da det jo godt kan finde det signal som jo i forvejen er digitalt?

Miski 76: og hvor har jeg den mulighed?...

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 22-05-11 09:49

Det plejer at stå ved opstart, men kender ikke Samsung

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 22-05-11 09:51

Hej.

Køre signalet til tv'et på et særskilt kabel til tv antenne eller går den i gennem switts fra parabol, bare en tanke, husk at det bedste resultat er en digital tv antenne der er retnings bestem mod hoved antenne hvor I skal modtage signalet fra.

POP

Accepteret svar
Fra : prosat

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-11 09:55

Glemte lige at skrive at jeg har 3 stk. Samsung TV og har aldrig haft prob. du for mulighed for at vælge når du vil søge mellem antenne og kabel.
vælg antenne i dit tilfælde, herefter kan du så vælge analog - digital eller begge.

Pop

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 22-05-11 10:00

POP: vi har alm gammeldags antenne på taget...derudover parabol... jeg valgte kapel da den anden valgmulighed virkede som om vi så skulle ha "trådløs" antenne...men måske er det der den ligger... jeg vil forsøge forgang nr 100!!!

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 22-05-11 10:09

Hej.

Trådløs antenne ?. hvilke model Samsung har I, det med trådløs kan være at der er indbygget internet adgang til et trådløst netværk, men det har ikke noget at gøre med dit tv signal.

Pop

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 22-05-11 10:14

Aha, netværk kommer lige i tanke om at når der vælges kabel beder tv'et om en netværks nummer som tv Yousee - Stofa osv det er bestemt alt efter hvor i landet du modtager kabel tv fra. Men glem at om det ,du skal søge på antenne (tv signal igemmen antenne fra taget)

Pop

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 22-05-11 10:28

JEPS!! Nu kører skidtet....Tak for hjælpen.... og det VAR fordi jeg havde sat på kabel.... og i det ord mentes der åbenbart kapel-tv...hvilket vi så ikke har

MVH helle

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 22-05-11 10:33

faktisk var min valgmulighed Luft eller kabel..... og hvem kunne vide man skulle vælge luft!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-11 10:53

hvor har i stavekontrol, de fleste staver jo ad helvede til.

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 22-05-11 11:02

Kære Teil! Man starter med at skrive en ny linie med stort og I skal ligeledes være med stort! Husk : Man skal ikke smide med sten når man selv bor i et glashus!
Stadig vil jeg sige tak til ALLE svar, både med og uden taste/stavefejl med og uden stavekontrol... jeg forstod da det meste!!! Og det er vel det væsentlige!

MVH Helle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-11 11:24

Husk lige at afslutte spørgsmålet ved, at accepter den kommentar som hjalp dig.

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 22-05-11 11:31

Jamen det mener jeg altså jeg har gjort! men det undre mig nemlig også at tråden fortsætter...prøver lige igen

Godkendelse af svar
Fra : hellequaade

Dato : 22-05-11 11:32

Tak for svaret prosat.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 22-05-11 11:39

Takker, du skal være velkommen, det er derfor vi har dette forum.

Pop