/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
minimums medlemskab
Fra : jensviggo
Vist : 821 gange
20 point
Dato : 20-05-11 10:56

Jeg er gået på efterløn, hvad er det mindste jeg kan nøjes med i a-kassen.
Den faglige del er jeg meldt ud af.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-05-11 11:10

Som fuldtidsforsikret drejer det sig om ca. 321 kr til staten og hertil kommer et adm. gebyr til A-kassen, så det afhænger af din A-kasse. Omkring 90,- kr

Samlet set ca. 400,- kr

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-05-11 11:46

dvs der skal ikke betales til efterlønsbidrag

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-05-11 12:06

Citat
dvs der skal ikke betales til efterlønsbidrag

ja du skal ikke betale efterlønsbidrag.

Men som sagt, alt efter hvilken A-kasse kan beløbet svinge fra 400 til 460 kr, sådan som jeg lige har kigget rundt hos de forskellige kasser

Du kan prøve at gå ind på din A-kasses hjemmeside og finde kontingent satser- der vil du sikkert finde een der hedder A-kassemedlemskab for efterlønsmodtagere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-11 18:32

Pas lige på at du ikke får hægtet din efterløn af i svinget, ved ikke at betale til A-kassen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-05-11 19:48

ja, enig med Eyvind

Det er absolut nødvendigt at du betaler til A-kassen/staten, det er een af betingelserne for at kunne indgå i ordningen.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-05-11 09:19

jeg skal nok betale

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-05-11 16:19

Citat
dvs der skal ikke betales til efterlønsbidrag

Når man fylder 60 og får udfærdiget efterlønsbeviset går det helt af sig selv, at der ikke skal betales yderligere efterlønsgebyr.
heller ikke selv om man fortsætter på arbejdsmarkedet til man er f.eks. 63.

Det eneste der behøver betales er, som nævnt, kontingentet til A-kassen

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 20 point
Dato : 21-05-11 16:52

@tak dova, så kan vi måske få afsluttet spørgsmålet, da vi nu er 2 som siger det samme

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 21-05-11 18:29

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-05-11 18:37

selvtak