/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Vaskemaskine pumpe kører længe
Fra : Divser
Vist : 1543 gange
200 point
Dato : 16-05-11 09:08

Jeg har en godt 10 år gammel Miele vaskemaskine, hvor pumpen bliver ved med at køre meget længe efter at centrifugeringen er afsluttet.

Er der nogen, der ved, hvad årsagen evt. kan være, og om pumpen styres af en timer eller en sensor?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 16-05-11 10:04

Vaskemaskinepumper er normalt styret på tid fra programautomaten. De kører en del længere end nødvendigt, hvis man har et godt afløb.

I pærogrammer uden cenrifugering skal den jkøre menens tøjet drypper af.
Ved primitive programautomater , fra før man satte mikriprocessorer i , kan det være lavet så pumpen kører længe hvad enten der centrifugeres eller ej.

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 16-05-11 13:52

Tak for tilbagemeldingen.

Pumpen har altid kørt i længere tid end nødvendigt, men det er, som om den efter endt centrifugering nu kører i meget længere tid end den plejer.

Jeg har set, at der i opvaskemaskiner ofte findes en pressostat, som måler vandmængden ved hjælp af lufttryk. Bruges de også i vaskemaskiner, og kan der evt. være sådan en i en Miele W937?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-05-11 19:16

Det kan være svart at svar på når man ikke har diagtam over maskinen.

Hvis den også har lidt højere vandstand under vask end normalt..., kan slange til pressostathus være snavset.

Hvis pressostat huset har svært ved at blive tømt for vand, kan dette give en lidt længre tid for pumpen.

Vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : Divser

Dato : 23-05-11 09:13

Tak for det hurtige svar transor. Du får pointene, da du var den første, der reagerede

Jeg har besluttet, at se tiden lidt an, da jeg har konstateret, at problemet tilsyneladende ikke er konstant, men nu er jeg i hvert fald opmærksom på, at det formentlig styres af programautomaten.

Mvh
Divser