/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Bliver student og vil tabe 4-6 kg inden
Fra : em92
Vist : 396 gange
50 point
Dato : 13-05-11 17:46

Hey :) Jeg er en pige på 18 år, som har taget 6 kg på siden jul - dvs. at jeg nu vejer 79 kg.
Jeg har et ønske om at komme ned på de 70-72 kg og vil derfor gerne høre jer om forslag og erfaring om vægttab.

Det er sådan at jeg bliver student i slutningen af juni - og vil meget gerne nå at tage nogle kg. inden da - det behøves dog ikke at være alle 7-9 kg som mit mål er.. men et mere realistisk mål som 4-6 kg.

jeg håber at i har nogle gode råd som i vil dele - tak :)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-05-11 18:30

Hvorfor har du taget 6 kg på?
Du har vel spist og drukket mere end normalt og lavet mindre motion.
Gør nu det modsatte. Spis og drik mindre. Lave mere motion og spist måske lidt mere sundt.
Det er en meget enkelt opskrift.

GLEM ALT OM PILLER OG DRIKKE SOM DU KAN KØBE PÅ INTERNETTET.

hawaii7

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 13-05-11 19:40

Tilmeld dig madlog.dk for ca. 10. kr. pr. uge og få et fantastisk redskab til at styre dit kalorieindtag. Programmet kan har givet min hustru et nyt liv og et vægttab på 24 kg. siden oktober 2010. Det er anbefalet til venner og bekendte og de snakker stort set ikke om andet når vi mødes

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-05-11 20:32

Væk med brød, pasta, ris og kartofler... Væk med mælkeprodukter.

Ind med proteiner og grove grøntsager... Og så behøver man ikke at være fedtforskrækket

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-05-11 20:42

Jeg er sikker på, at du godt selv ved hvad du er blevet for tyk af, du har jo nok tillagt dig nogle dårlige spise-/drikkevaner og det er dem du skal lave om på.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-05-11 22:16

og så tager du lige cyklen i stedet for bussen. en slankekur er hårdt arbejde.
jeg ved det, for jeg er selv på kur stort set konstant. det er svært når man har en sød tand. bare lugten af friskbagt brød giver et halvt kilo ekstra på mine sideben.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-05-11 01:10

Vær æræig over for dig selv og kig på din egen historik, hvad tror du odds er for at du kommer til at tabe dig med det liv du lever?

Glem alt om at tabe dig inden du bliver student og få så en samtale med en der for alvor kan lære dig at arbejde med dine vaner på lang sigt, der er ikke nogen slankekur der kan ændre din situation, du vil altid tage det hele på igen i løbet af kort tid, og som jeg kan se på et af dine tidligere indlæg har du jo bare taget på løbende i de sidste par år, mens du har jagtet det hurtige vægttab.

Du er ung og dine vaner KAN ændres, men det er ikke en slankekur du har brug for, det er en gennemgribende livsstilsændring, du kan begynde nu, eller du kan udsætte det, men uanset hvad, så kommer du ikke til at ligne en topmodel på halvanden måned, sæt dig realistiske mål og få hjælp fra en professionel.

Jeg fortæller dig nok ikke det du gerne vil høre, og du bliver sikkert også vred og udelukker mig fra din tråd, men det er sagt i den absolut bedste mening.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 14-05-11 11:18

Kære ven,
I bund og grund er det helt ligemeget hvad kur du tager, da det i sidste ende drejer sig om DIN vilje til at følge kuren. De fleste har ikke ryggrad til at følge de forskellige kure.
Har du styrken er det bare at spise som du plejer. bare mindre portioner, så skal det nok gå . og du kan evt. supplere med løbe eller lange gåture for at få gang i forbrændingen.

Kommentar
Fra : Krogfelt

Dato : 22-05-11 21:22

Jeg kan godt forstå hvis du vil tabe dig her op til skoleafslutningen, og jeg har en super måde du kan tabe dig en 4-5 kilo på nogle få uger, det kræver ikke ret meget af dig og vil med glæde fortælle dig mere om dette.
Du kan rette henvendelse til mig og sende mig en privat besked så vil jeg fortælle dig mere om dette. Min kæreste og mor har allerede tabt sig meget via min hjælp. Og dette er uden det kræver ret meget af dig selv.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-05-11 21:45

Pas på med at lytte til mirakelkure. Specielt fra en helt ny profil. Hvis der ikke er fusk med i spillet er der jo ingen grund til at skjule sig

Kommentar
Fra : em92

Dato : 23-05-11 17:46

li en lille opdatering :)

Jeg har forsøgt mit bedste med at spise sundt og lidt ad gangen men flere gange om dagen - og laver min. 30 min. motion hver dag - og nu vejer jeg 75,4 kg :D så det går den rigtige vej

tak for alle kommentarene :)

Kommentar
Fra : xylen

Dato : 13-07-11 13:54

Når du står op om morgnen skal du inden for den første time gerne have spist morgenmad, her vil jeg foreslå havergryn (ved smagen ikke er den fedeste, men det giver godt med energi) så spis et stykke frugt omkring kl 10, rugbød omkring kl 13, frugt igen kl 16 og så en aftensmad bestående af mange grøntsager en smule kød og en smule kartofler. Den kur vil sætte din fedt forbrænding helt i vejret.

Derud over skal du lave en del motion. Det bedste er hvis du kan finde et godt løbe tempo som du kan blive ved med at løbe i langt og længe, så er det du forbrænder fedt bedre end hvis du bare spurter og ikke løber så længe men sveder helt vildt så er det at du forbrænder kulhydrater i stedet for (mener jeg det er) ved bare det er bedst at holde et jævnt tempo i længere tid frem for at spurte i kortere tid når det gælder fedt forbrænding. Det har virket for mig har efterhånden tabt mig 15 kilo. og er nede på 84 kilo igen men efter som jeg er en dreng vil jeg sige at det er meget normalt. Håber du kan bruge noget af det.

Og stort tillykke med dit vægttab kan se det går den rigtig vej uden den her guide, men syntes alligevel at du skulle have den.