/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Mados fra Nabo...
Fra : timses
Vist : 1488 gange
200 point
Dato : 05-05-11 11:20

Hej Alle
Jeg vil lige høre om der er nogen der ved om der findes visse regler for udluftning når man laver mad ?
Jeg har fået (for en uge siden) en cafe/restaurant som nabo, jeg har altan lige ved siden af deres emhættes udgang. Naturligt nok, åbner jeg min altan dør for at lufte ud hver morgen ( I soveværelset )
Her står der så en stank ind af mad... baconlugt især spreder sig i hele min lejlighed...
Jeg kan godt lide lugten af bacon, men hver dag !!!
Nogle forslag ???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-05-11 11:31

- henvend dig til kommunen / Teknik & Miljø og ta' en snak med dem, de kan hjælpe dig...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-11 11:48

Eller også spørg café ejerne om de ikke nok vil sætte et højere rør på udluftningskanalen-

Hvor højt røret kan være uden at blive ulovligt, kan du også få oplyst hos kommunen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-05-11 11:59

- Nordtsted har ret, du skal selvfølgelig lige vende den med naboen og høre om hun/han har et forslag til afhjælpning af problemet. Hvis ikke, så til kommunen...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-11 12:04

Bed dem om at stege fisk og hvidløg indimellem for at få afveksling.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-11 12:05

LuffeA din tumpe

Kommentar
Fra : timses

Dato : 05-05-11 12:47

Jamen ih hvor godt et foreslag LuffeA Virkelig brugbart

Jeg lader den stå lidt endnu, og ser om der kommer mere...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-11 13:01

Kandu, vejen til en hurtig løsning

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 200 point
Dato : 05-05-11 19:39
Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-05-11 19:43

Altså i afsnittet:
Citat
IBegrænsning af lugtgener ved drift af restaurationer.
og ret henvendelse til din kommune for at høre og specifikke regler og evt. få en repræsentant fra kommunen inspicere om afledning af køkkenlugt sker efter reglerne.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-05-11 21:10

Her i byen fik en slagter problemer da han fik nye naboer, som klagede over lugtgener, jeg husker ikke sagen i detaljer, men slagteren blev ihvertfald pålagt en dyr løsning.

Kommentar
Fra : timses

Dato : 06-05-11 10:18

Jeg forsøgte i aftes at tale med dem. Køkkenchefen forsøgte at bilde mig ind at de selv måtte bestemme placeringen af udtaget, når det var en erhvervsejendom. DOH
Jeg har i Ziggy99´s link fundet modbeviset, som bliver fremvist i restauranten i aften.
Det var lige præcis det jeg søgte.. tak Ziggy99
Tak for hjælpen alle

Godkendelse af svar
Fra : timses

Dato : 06-05-11 10:19

Tak for svaret ziggy99.