/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Grill til pattegris.
Fra : Svekke66
Vist : 1235 gange
100 point
Dato : 02-05-11 21:15

Hej jeg skal lave en pattegris til sankt hans.
Jeg har en grill kasse som jeg skal bruge.
Mangler, et spid eller en rist på et spid. Samt to bukke.
Er det svært at få fremstillet, og hvad vil prisen ca være.
E der måske en der har noget stående ?
Eller kende man en der kan fremstille det til en fornuftig pris, så skiv gerne herinde.
Grill kassen er 115 cm lang, og ca 60 cm bred.
Jeg bor i Sønderborg. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-05-11 21:18

Du er squ da en torsk, hvorfor spørge tre gange

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 02-05-11 21:29

En tur til smeden løser dit problem

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 02-05-11 21:54

De par gange jeg har grillet hel gris har bare været på en rist, med kuld ude i siderne, så behøver man ikke vende... men kassen har været mere 200 x 70.

produktionsskolen i Horsens laver en god gril efter denne opskrift, men jeg kender ikke prisen.

:)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-05-11 23:10

Grill betyder egentlig "rist" . Så stegning på spid er ikke grill.
Spidstegning er bedst til store kødstykker som eksempelvis hel pattegris.
Der skal en del timer til med ikke for stærk varme for at få den jævnt gennemstegt.

Overvej at snyde ved at koge den i 2 timer før du begynder stegningen over trækul. Så er stegningen for at give den rettre overflade og udseende.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 03-05-11 13:21

Hejsa,

Vi plejer at lokke den lokale bager til for ussel mammon at forstege grisen. Han har en ovn der er stor nok og så skal den blot have en times tid på grillen
Ellers tager det laaaaang tid og man kan ikke altid være sikker at få det koordineret til gæsternes ankomst.

Bluesky

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 04-05-11 18:24

lav et stort bål når det er brændt ned har i en god gril husk brug løvtræ tag 2 bord bukke og en lang vandrør bind grisen fast drej den rundt men det tager nok6 til 8 timer brug stege termometer så i kan se når den er færdig

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 05-05-11 10:37

Find den nærmeste Grillkok eller andre der annoncere med helstegt pattegris i nærheden og spørg om du kan leje en der.

Kommentar
Fra : Svekke66

Dato : 07-05-11 19:00

Så blev der lavet grill. Fik snakket med en lokal jernmand, og han kunne lave en rist m/ bukke til under en plovmand. Så tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Svekke66

Dato : 07-05-11 19:01

Så blev der lavet grill. Fik snakket med en lokal jernmand, og han kunne lave en rist m/ bukke til under en plovmand. Så tak for hjælpen.
Tak for svaret refi.