/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
boligudlejning
Fra : gal
Vist : 436 gange
200 point
Dato : 17-05-03 15:18

er der nogen som ved om der er en lov om forældningsfrist hvis en lejlighed er blevet udlejet i mange år MHT lovlig udlejning
og hvor denne lov så står

mvh gal

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-05-03 15:28
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-05-03 15:30

Det er mig ikke helt klart, hvad du mener, men du kan finde lejeloven her:
http://www.familieadvokaten.dk/Lovsamling/Lejeloven.html
Så vidt jeg kan se, er det særlig kap. 2 - Lejeaftalen - der har
relevans i dit tilfælde.

Kommentar
Fra : gal

Dato : 17-05-03 20:52

det er komunen der er begyndt at blande sig i at jeg lejer en lejlighed ud og de mener ikke at det er godkendt
lejligheden har været udlejet i ca 40 år og der står i bbr at der er to lejligheder

mvh gal

Kommentar
Fra : Prekazi

Dato : 06-06-03 01:38

kommunen kan formentlig ikke blande sig i en vedvarende lejeaftale, men hvis den skal genudlejes kan de forlange lejemålet lovliggjort.

Tager jeg fejl?