/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Dværghamster betændelse i kindposer
Fra : ANNImartin
Vist : 1772 gange
50 point
Dato : 25-04-11 17:46

Mit dværghamster har betændelse i sin kindpose, men er vildt hævet og der er meget betændelse i .. Er der nogen som har prøvet det før med deres hamster.. Og er der overhovedet noget jeg kan stille op ved selv at gøre noget?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-04-11 19:49

Ring til en dyrlæge i morgen tidlig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-11 19:55

Du skal ikke kun ringe til dyrlægen men gå derned... det kan sagtens være en tand, der skaber problemer

Kan du få den til at spise og drikke?? det gør ikke så meget at den ikke spiser, men du må sørge for at den får noget vædske... evt med en engangssprøjte

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-04-11 21:10

Citat
Du skal ikke kun ringe til dyrlægen men gå derned... det kan sagtens være en tand, der skaber problemer

Jeg tror nu, at det er en god idé, at ringe først, så man kan aftale en tid, de dyrlæger jag ahr kommet hos i tidens løb har ikke haft åben konsultation.

Men jeg er da helt enig i, at det sandsynligvis ikke kan klares via telefonen. ;)

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 25-04-11 21:15

Hej stak simpelthen hul med en nål for det var fuldstændig sindsygt med betændelse og fik vildt meget betændelse ud og det virker lidt som om den er blevet lidt friskere, men nu er det blevet et åbent sår.. Men håber det bliver bedre til i morgen ellers ringer jeg til dyrlægen..

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-04-11 06:28

Citat
Men håber det bliver bedre til i morgen ellers ringer jeg til dyrlægen..

Uanset hvad bør du dælme da ringe til dyrlægen, selvom hamsteren ser ud til, at have det bedre, så kan du jo ikke få al betændelsen væk, der skal sandsynligvis penicilin til.
Hvis årsagen er en dårlig tand, så skal tanden jo fjernes.

Når man vælger, at have dyr, store som små, så må man også være forberedt på, at der kan komme en dyrlægeregning, men du kan jo overveje hvad du vil "ofre" på din hamster, det skal jo også ses i forhold til hvor gammel den er, vil jeg mene.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-04-11 10:49

Hej ANNImartin, du SKAL have den til dyrelæge med det samme fordi den med sikkerhed har meget ondt.
Hvis betændelsen kan komme ud et sted, vil det tage noget af smerterne, men den skal til læge aligevel så hurtigt som mugligt.
Hvis det er tanden der er blevet rådden skal den bare ud og så vil den få noget penecelin mod betændelsen, men tro mig det gør ondt at have en tandbyld det ved vi der har haft en. MVH.
alan57