/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjerne en elradiator
Fra : Sjp01
Vist : 3212 gange
20 point
Dato : 24-04-11 18:49

Hej.
Jeg har netop købt et hus hvor der er elradiatorer og brændeovn.
Jeg ønsker at fjerne nogle af radiatorene, da de sidder meget ubelejligt og jeg vurderer at brændeovnen kan klare det.
Ledningerne kommer ud af væggen.

Er der nogen der har en smart og nem løsning til hvordan det skal gøres?
På forhånd tak

Venligst,
SJP

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 20 point
Dato : 24-04-11 20:00

Hvis ledningerne kommer ud fra en dåse i væggen er det bare at sætte kronmuffer på hver ledning og stoppe dem ind i dåsen.Derefter sætter du en blindplade på dåsen som du evt maler i samme farve som væggen.Når du så engang i fremtiden skal renovere din stue kan du jo fjerne ledningerne helt.
Er der ikke en dåse kan du få en dåse til at skrue på væggen og sætte kronmuffer i den.det er ikke så pænt men det løser dit problem.du har jo dog den fordel at hvis det viser sig at din brændeovn ikke klarer jobbet så kan du jo sætte et par " hjælpere " op igen.

Held og lykke med projektet

Mvh
sverola

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-04-11 20:27

En af ulemperne ved brændeovne er at de for ikke at ose og forurene skal fyres ordentlig op til en høj temperatur.
så vil varmeafgivelsen være for høj til en kølig aften i overgangsperioden, og du vil savne elovnen til brug i stedet.

Det er noget svineri at småtfyre en lille smule.

Kommentar
Fra : Sjp01

Dato : 24-04-11 20:43

Det er kun i stuen jeg fjerner radiatorerne, så der bliver et alternativ til brændeovnen

Godkendelse af svar
Fra : Sjp01

Dato : 24-04-11 21:00

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 24-04-11 21:06

bare hyggeligt............

Og du kan roligt fyre lidt hvis der er småkoldt forår / efterår... Bare træet er tørt og du har god træk...Vi gør det ofte så der er ingen problemer med det..