/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
øve korstemmer på computeren
Fra : svenliss
Vist : 1826 gange
400 point
Dato : 21-04-11 17:37

Er der nogen der har en nem måde at lægge korstemmer på en hjemmeside, så de kan øves derfra?
Helst noget, som en alm. pc. bruger kan håndtere, især mht. at lægge dem ind.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-11 19:16

Meget nemt...som noder eller tone´r

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 21-04-11 22:26

Som toner. Noden vil kormedlemmerne allerede have, så de kan følge med i noden når de hører tonen.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 400 point
Dato : 23-04-11 10:42

http://www.tanseon.com/products/pianofx.htm
http://www.guitar-pro.com/en/index.php

Lavet med Giutar pro og optaget med BBFlash (klik på html filen)
http://peecee.dk/upload/view/302953

Citat
Helst noget, som en alm. pc. bruger kan håndtere, især mht. at lægge dem ind.

Mener du uploade eller afspille

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 23-04-11 20:47

Jeg mener at hvis koret skal synge: En lille nisse rejste, 4 stemmigt - så skal en central person lægge de 4 stemmer ind på en hjemmeside, hvorfra kormedlemmerne så kan høre/øve deres melodi.
Hvordan lægger man stemmerne ind på en hjemmeside?
Kræver det en meget spillekyndig?

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 29-04-11 22:04

Tak for svaret nomore.
Jeg har ad omveje fundet noget jeg vil afprøve.
Søg på Google: Musitek SmartScore

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-11 22:09

Citat
Jeg mener at hvis koret skal synge: En lille nisse rejste, 4 stemmigt - så skal en central person lægge de 4 stemmer ind på en hjemmeside, hvorfra kormedlemmerne så kan høre/øve deres melodi.
Hvordan lægger man stemmerne ind på en hjemmeside?
Kræver det en meget spillekyndig?

Tja: du skal have en HJEMMESIDE hvor de kan uploade til +
de skal have et program _ eller microfon/ nettelefon til samme.
Det bliver en DYR fornøjelse, for visse medlemmer af dit sangkor
I dit tilfælde ville jeg så prøve???????????????

http://www.forumup.dk/

Ellers må du meget gerne få de par programmer jeg brugte, af mig.
Bare smid en PM
Men de virker kun den ene vej, men du kan så ? hvad du jo IKKE ønsker
sende beskeder frem + tilbage, med et andet program - via email
Stadig PM?

Men som skrevet, skal dine brugere have tilladelse til at kunne uploade
til dig.....som live musik.
SAMT have et program der kan indtale deres stemmer/ sang,
da det jo er 3´die part der skal blandes ind i DET....???
og der er JEG personligt LOST i denne Verden af alt, der ELLERS bare burde virke.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-11 22:11

Ellers er der måske en mulighed VIA MSN live eller Google.
Men kender som skrevet, ikke meget til DET = live stemmer.