/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Destruktion af harddisk
Fra : hyldeborg
Vist : 2353 gange
100 point
Dato : 21-04-11 11:06

Halløj derude....

Jeg har en ekstern harddisk, som ikke mere virker. På disken ligger bl.a. en masse billeder og en del private dokumenter (havde heldigvis en sikkerhedskopi). Jeg har nu skildt harddisken af, men jeg ved ikke hvor jeg skal gøre af de vitale dele. Jeg vil ikke aflevere den på genbrugsstationen, da jeg ikke bryder mig om den tanke, at en nørd finder disken og genskaber mine fotos og dokumenter.

Hvad gør jeg?

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-11 11:09

Det er jo den skive alle dine data ligger på..........................den kan du slå i stykker med en hammer, men læg en klud over når du gør det så stumper ikke flyver op i hovedet på dig.

Accepteret svar
Fra : Hausbaer

Modtaget 110 point
Dato : 21-04-11 11:40

Tja.. sidste gang jeg smed min Harddisk på genbrug borede jeg nogle huller i den og hældte vand i de huller.. lod den ligge en da i vand..

Så burde det ikke være muligt at bruge / finde data på den

/Henrik

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-04-11 11:50

Er harddisken åbnet skal der eksperter til at lukke den da den skal være mere end hospitalssteril for at kunne virke, et par hårde støvkorn på skiverne, og den ødelægger sig selv når den begynder at køre.

At smadre skiverne med en hammer skulle være nok, men gør det lige under dække da de kan splintre.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-04-11 16:55

For det første er det jo ikke tilladt at klunse på genbrugsstationen (i de fleste kommuner)

For det andet, skal du sprøge dig selv, hvor meget besvær en person vil gøre sig, for at genskabe indholdet af en privat harddisk som nogen har kasseret og oven i købet skilt ad.

Jeg ved godt, at man skal være forsigtig med den "farlige digitale verden" men der er vel grænser

Smæk den en med en hammer og nyd det gode vejr

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-11 19:40

Citat
For det første er det jo ikke tilladt at klunse på genbrugsstationen (i de fleste kommuner)

HVOR HAR DU DEN FRA.........5 minutter efter jeg smed min bærbare >>>>>
fik den ny EJER, med et lommebogen oppe...........SÅ.
Og der STÅR INGEN HANDEL = på markeds-pladsen/ (losse/gift affalds-ditto) føj de tjener altså SORT PENGE.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-11 19:43

Gør som (klumme) giv dem en RØVFULD.
eller bare brug et gratis program til at slette dine OLD data med.
Så koster det altså PENGE, for bare at hente et enkelt billede frem igen

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 21-04-11 19:46

når noget skal øddelægges så gør det da ordenlig, og få lidt sjov i mens

brænd den eller spæng den med et kanonslag eller noget (-:
knæk og bræk!

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 25-04-11 15:40

Tak for svaret Hausbaer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-11 18:14

At balre skiverne er den eneste fuldstæntig sikre metode til at fjerne data.

Ps. Jeg har en åbnet harddisk jeg kan køre med og læse data.