/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Alufælge il vinterkørsel
Fra : janinna
Vist : 1231 gange
300 point
Dato : 11-04-11 21:19

hej vil købe alufælge med vinterdæk

men vil så lige høre, om det værre for bremserne og det om vinteren, da alufælgene er noget mere åbne end stålfælge

eller det ikke gør den store forskel?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-04-11 21:24

Jeg tvivler på at det gør nogen videre forskel, vi har kørt med alu fælge til vinterdæk i flere år, uden problemer. Men du skal være opmærksom på at det ikke er alle alu fælge der egner sig til vinterbrug, salten de spreder på vejene er ret hårde ved dem, spørg inden du køber.

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 310 point
Dato : 11-04-11 21:25

det har intet at sige for dine bremser
men derimod skal du være sikker på at fælgene er beregnet til vinterkørsel og kan tåle salt , ellers er de ødelagte allerede efter den første vinter
og køb så nogle af en ordentlig kvalitet , hvis du vælger de billige fra feks. thansen eller lignende kan de ikke holde selvom det er vinterfælge , de er simpelhen så dårlig en kvalitet

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 11-04-11 21:27

Jo mere sne der kan samle sig i fælgene, jo mere ubalanceret bliver de.

Men du kan jo fjerne sneen hvis du været ude og køre i noget dybt

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 11-04-11 21:30

civic>>det har slet ingen indflydelse , sne vil enten blive slynget ud ret hurtigt , eller lægge sig så jævnt at du ikke kan mærke det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-04-11 21:55

Nu kører man fornuftigvis ikke så stærkt om vinteren når det er sne, at en lille smule sneubalance betyder noget.
Man kan godt bruge letmetalfælge om vinteren, men der er ingen fordel ved det.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 11-04-11 21:59

Ok, så har jeg bare været uheldig i vinters?
Men selvfølgelig, hvis du kører hele tiden og bilen ikke står stille i solen og det ikke er tøvejr, når du parkere bilen for natten, så skulle alt være ok

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 12-04-11 05:32

Er der ingen fordel ved alufælge om vinteren?!!!
Hvis man vælger en åben fælg med få eger, er den meget nemmere at holde ren, end en stålpladefælg.
Jeg kører selv med en 6 eger fælg og der kan jeg med den typiske håndkost, der findes på enhver servicestation, gøre hele fælgen ren.
Hullerne i fælgen gør, at kosten kan komme ind mellem egerne og gøre den indvendige side ren også.
Faktisk er det kun bagsiden af egerne, der ikke kan rengøres og de kan heller ikke ses.
Sne i fælgen er heller ingen problem, for selvom man har været ude og lege lidt i sneen, er den sne, der sætter sig i fælgen, nemt at få ud igen.
Vælg en åben fælg, med få eger og med et design uden kringelkroge, der er svære at komme ind i med børsten! c",)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-04-11 17:41

Sommer som vinter. Hvis fælgen er beregnet til det, har årstiden ingen betydning.

Jeg kører i dag - de sidste 10 år - kun på stålfælge. Jeg gider simpelt hen ikke, de tstore arbejde, med at rengøre fælgende - mindst én gang om ugen for skidt og møg. "Flyverust", og bremstøv, lalndet med vejrliget!

Jeg er også over den tid med det smarte, jeg ser nu på det praktiske!

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 12-04-11 18:07

hej vil ikke køre med alufælge for at være smart.

syntes bare at alufælge,ser pænere ud på bilen

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 12-04-11 18:07

Tak for svaret bredker.