/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
gratis advokat hjælp
Fra : miss_viking2000
Vist : 1326 gange
100 point
Dato : 03-04-11 02:09

en ex veninde mener jeg skylder hende penge, og hun har nu fået en advokat til at køre en sag for hende. jeg er på kontanthjælp pt, kan jeg få gratis advokat hjælp og evt hvordan ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-11 07:10

Der er også nogle få gratis advokater

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.friproces.dk/ngr/

Denne er vist også gratis, om ikke andet så kan du gratis bruge brevkassen

http://www.ret-raad.dk/

Og her de jurastuderende

http://www.djsr.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-11 08:54

Citat
en ex veninde mener jeg skylder hende penge

Og gør du så det ?????

En PÅSTAND alene vinder man ikke noget på....

Om du er millionær eller på kontanthjælp ændrer ikke en evt. dom.....

Om du kan betale er så en anden historie

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 03-04-11 13:21

nej det gør jeg ikke, og hvsd penge angår, er det nævnt fordi jeg ingen har, og søger om gratis advokat hjælp hvis man kan, det er jo det jeg spørger til, så du behøver ikke spørger om mere,når du ikke svare på det jeg spørger til, men du er åbenbart kun nys.....

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 03-04-11 13:23

Tak for svaret Nordsted1. godt og nemt svar, og ikke så latterlige kommentar, som den anden havde skrevet.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 04-04-11 10:55

havde været rart hvis der var en der vidste om jeg kunne få fri proces, når jeg ingen penge har og er på kontanthjælp. friproces, siden, kan man ikke stille spørgsmål på pt, desværre

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 22-03-12 14:00

Har nu kontakt med en advokat, vi har ikke mødtes, men han har fået de papir jeg har fået fra modparts advokat og fra retten, han sender kopi af det han sender til den anden advokat og retten. Han forlanger et a´conto beløb på 5000 kr. jeg troede man kunne søge om gratis advokathjælp, eller fri proces, eller hvad det hedder. Synes også det er dårligt af min advokat, at vi ikke har mødtes, især når han så også forlander de 5000 kr, er det rimeligt, eller meget normalt ? er der ikke noget der hedder gratis hjælp mere ? Synes jeg har hørt om andre der har fået gratis hjælp.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-12 14:09

Citat
man kunne søge om gratis advokathjælp

Søge kan man altid, men du får IKKE gratis hjælp til den slags blot fordi du er på kontanthjælp....