/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Klassisk "vandring"
Fra : fotowig
Vist : 742 gange
500 point
Dato : 26-03-11 18:55

Måske et lidt langhåret spørgsmål, men: Er der andre der har prøvet at trække en tråd til den "ny" klassiske musik? Her tænker jeg på komponister som Stockhausen, Steve Reich og ikke mindst vores landsmand Vagn Holmboe? Det er selvfølgelig et svært spørgsmål når det ikke er oplyst hvorfra tråden går. Jeg har selv fundet tråde fra f. eks. Beethoven, Brahms, og sågar Mozart, selvom hen er meget tidligere. Så gik den via Elgar og Britten og så var det at jeg faldt i et hul !
Er der mon nogen nørder på dette forum der lige ved hvad der bygger bro mellem Elgar og Stockhausen, eller mellem Britten og Holmboe?

Accepteret svar
Fra : Bittersnaps

Modtaget 500 point
Dato : 25-05-11 11:18

Jeg hørte for nylig svenske Fab Lab på P2 - jeg ved ikke, om det er sådan noget, du er ude efter: http://www.dr.dk/P2/lyttilnyt/Nye+udgivelser/2011/0513134211.htm

Godkendelse af svar
Fra : fotowig

Dato : 25-05-11 11:32

Tak for svaret Bittersnaps. Det var et rigtigt godt bud på et spørgsmål der ikke kunne besvares.