/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Foderbræt med "lejligheder" ovenpå
Fra : zxcvbnm1
Vist : 2280 gange
50 point
Dato : 22-03-11 09:08

Vi fik for en del år siden et hjemmelavet fuglehus med foderbræt forneden og "lejligheder" for oven.
Der er tre kviste med reder i alle.
Vores fugle har i alle årene ynglet i alle "lejlighederne - nogen gange fler egange på en sæson.
Nu er huset imidlertid meget, meget slidt og vi vil gerne have et nyt.
jeg har forgæves søgt på nettet for at finde et tilsvarende - uden held
Er der nogen, der har et bud på, hvor man evt. kan opdrive sådan nogle huse.

På forhånd tak

René

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-11 09:29
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-03-11 09:31
Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 22-03-11 09:37

Hej ans og rotw

Tak for Jeres bidrag. Jge har været omkring pindhus.dk men desværre er der ikke lieg den model, jeg efterspørger.

Vores "hus" er med en åben foderplade forneden, hvor der er en overbygning (som en 1. sal) ovenpå.

Det er lidt svært at forklare - ville være godt med mulighed for fotoupload.

mvh
René

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-03-11 09:41

eller prøv her http://www.planteriget.dk/default.aspx?pageid=424

ps nogle gange ville man ønske at den opdateret inden man indsendte et link sorry ans

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-11 09:43

du kunne også prøve en tømmer eller snedker i lokal området om han kunne lave en kopi af jeres fuglehus/forderbræt

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 22-03-11 10:00

Planteriget.dk har jeg også været omkring.

Jeg prøver en lokal tømrer. Tak for indsatsen begge.

mvh
René

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 22-03-11 10:00

Tak for svaret rotw. Jeg trak lod og du "vandt".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-11 10:02
Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-11 10:08

Måske i stil med dette, men foderbrættet mangler. Det kan du selv lave

http://shop.gardenlife.dk/shop/staerekasse-tower-3-183p.html

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-03-11 10:21

det var så lidt

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-03-11 11:12

Flere flotte typer fås på Brørup marked, hver fredag formiddag. Laves hjemme af en ældre mand som hobby og er meget holdbare. En stor rund 8 kantet med 4 lejligheder i hver sin kvist til

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-03-11 11:15

Flere flotte typer fås på Brørup marked, hver fredag formiddag. Laves hjemme af en ældre mand som hobby og er meget holdbare malet træ og tagpap tag. En stor rund 8 kantet med 4 lejligheder i hver sin tag kvist til ca. 700 kr.
Nogle fås med teak træs liste tag.