/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
ÈR DET NORMAL PROCEDURE ?
Fra : camerone1863
Vist : 1132 gange
150 point
Dato : 17-03-11 15:56

Er det normalt at en afgørelse fra fogedretten, når den bliver anket, havner så højt som landsretten.??????????????
på mig virker det umiddelbart som et ordenligt skridt---------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-11 15:58

HVAD er "normalt"

Det kommer jo helt an på sagens karakter......

Kommentar
Fra : camerone1863

Dato : 17-03-11 16:07

udsættelse af lejemål pga. for sen betalt leje...........................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-11 16:32

Der må ligge mere bag

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-03-11 16:58

Også min vurdering. Er det helt sikkert at det er fogedretten der er anket fra? Og ikke boligretten?

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 150 point
Dato : 17-03-11 17:04

Hvis fogedretten har afsagt kendelse om udsættelse af en lejer eller om at en anmodning om en udsættelse nægtes fremme, kan en sådan kendelse kæres - hvilket altid sker til landsretten, da fogedretten har samme niveau som byretten.

Så det er helt normal procedure.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-03-11 17:12

Der findes kun tre retsinstanser i Danmark. Laveste, mellem og højeste. Fogedretten ligesom boligretten og andre retter er laveste. Når man anker kommer det derfor til mellemste ret (Landsret)

Godkendelse af svar
Fra : camerone1863

Dato : 17-03-11 21:03

Tak for svaret RyeJensen.