/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Hente data fra mysql tabel i PHP tabel
Fra : Hausbaer
Vist : 494 gange
500 point
Dato : 13-03-11 17:31

Overskriften lyder kompliceret...

Her er så mit spørgsmål.

Jeg er ved at lave tilmelding til løb på vores hjemmeside. Nu vil jeg lave en oversigt over de løb man kan tilmelde sig med link til tilmeldesiden.. så langt så godt..

Jeg kunne også godt tænke mig at der stod en linie hvor mange der havde tilmeldt sig...

se eksempel her. http://www.thyholmloebeklub.dk/tilmeld.php tallene er bare nogle jeg har skrevet ind... men ville gerne at man kunne slå dem op i databasen.

men hvordan...

Koden jeg bruger til at slå op..virker fint... men hvordan får jeg den ind i en tabel??

<?php
mysql_connect("localhost", "iXXXX", "XXXXXX") or die(mysql_error());
mysql_select_db("thyholmloebeklub?dk?01") or die(mysql_error());

$hentet = mysql_query("SELECT count(distance) FROM bremdal") or die(mysql_error());
while($data = mysql_fetch_row($hentet))
{
echo $data[0];
}
?>

Jeg laver en tabel på denne måde.

print "<tr><td>5.juni - Bremdalløb</td></tr>";
print "<tr><td>Tilmeld</td></tr>";
print "<tr><td>Antal deltagere</td></tr>"; Det er her jeg skal ha hjælp til at læge en query ind.

Håber det ikke er for komplekst....

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 13-03-11 18:01

Fandt selv ud af det...
<?php
mysql_connect("localhost", "i52638", "pFNhA54z5p4") or die(mysql_error());
mysql_select_db("thyholmloebeklub?dk?01") or die(mysql_error());

$hentet = mysql_query("SELECT count(distance) FROM kilen") or die(mysql_error());
while($data = mysql_fetch_row($hentet))
{
$kilen=$data[0];
}

?>

og derefter

print "<tr><td><center>".$kilen."</td><td>test</td><td>test</td></tr>";

men nu vil jeg gerne lægge en link ind...

print "<tr><td><center><a href="http://www.thyholmloebeklub.dk/10kmplus.htm" target="_self">TILMELD</a></td><td>TILMELD</td><td>TILMELD</td></tr>";

så får jeg bare en blank side

Hvorfor??

Annuller spørgsmålet
Fra : Hausbaer

Dato : 13-03-11 18:41

Jeg fandt selv ud af det... håber ikke i har brugt for meget tid på at finde svaret...