/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Virker ikke
Fra : johnl
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 06-03-11 14:43

Er der en som kan fortælle mig hvordan man ser om ens lydkort er stået af lige pludselig virkede dedet ikke mere og når jeg ser et program kan jeg se styrkeknappen går op og ned så regner med det er stået af vil bare gerne være helt sikker

mvh Johnl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 14:53

Prøv at gå til Enhedshåndtering, der skal lydkortet være vist og du kan se navnet på det når du klikker på det lille + ud for Enheder til lyd, video og spil, hvis der er et gult spørgsmålstegn i Enhedshåndtering så kan det være lydkortet og du skal have lyddriveren opdateret eller udskiftet, højre klik på den enhed der er spørgsmålstegn ved og klik på Fjern, genstart computeren og Windows vil i de fleste tilfælde selv finde en brugbar driver, hvis ikke så kan der findes en driver på nettet, vi skal bare lige vide navnet på lydkortet

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 06-03-11 15:40

Det hedder Enheden High Definition Audio og der er ikke noget gult der.
mvh johnl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 15:55

Den hedder noget mere, et navn foran High Definition Audio for eksempel Realtek High Definition Audio, hvis ikke så er jeg bange for at dit system ikke kan registrere et lydkort, altså det virker ikke og må skiftes

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 06-03-11 16:03

Ja og der står Enheden har prøvet at opdatere og så fortæller den at det er den nyeste driver den har og kører perfekt men der kommer ikke lyd ud.

mvh Johnl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 16:14

Citat
har prøvet at opdatere og så fortæller den at det er den nyeste driver den har
faktisk foreslog jeg du klikkede på Fjern i stedet for på Opdater, opdatering mislykkes altid men fjerner du enheden så vil Windows være tvunget til at finde en ny driver, prøv at klikke på Fjern og genstart computeren, husk at give tilladelse til at der må søges på internettet

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 06-03-11 16:29

Det er der nok ikke noget at gøre ved jeg fjernede den og den fandt driveren igen men det er stadig det samme så det er nok lydkortet??????

mvh Johnl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 16:51

Hvad med kablet mellem computer og højtalere? Har du udelukket den mulighed?
Hjemme hos mig havde katten bidt kablet over så jeg ikke havde lyd selvfølgelig omme bagved bordet som højtalerne står på så det ikke kunne ses

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 06-03-11 20:56

Nej har kigget ledninger effter og det var ikke katten så tror det er højtalerne..

Mvh Johnl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 22:31

Lån et par højtalere med kabel hos en af vennerne, det tager kun få sekunder at konstantere om det er lydkort eller højtalere det er galt med