/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Til 3773
Fra : Nordsted1
Vist : 703 gange
500 point
Dato : 05-03-11 10:57

Jeg vil meget gerne have din opskrift på paprikakylling

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 510 point
Dato : 05-03-11 11:11

4 skiver bacon, skæres i tern

Svits dette i en tykbundet gryde. Tag dem op.

2 kylling ca 800 gram skæres i kvarter. Brun dem i baconfedtet. Tag dem op

Svits 5 skalotteløg + et par fed knust vedløg i fedtet. Tilsæt 1,5 tsk paprika, og brun det lidt med.

Tilsæt en dåse flået tomater og en lille dåse koncentret tomatpure.

tilsæt ca 2 dl bouillon + kvart fløde. Evt lidt salt.

Put kyllingen i igen og lad det simre en time. Rør i ny og næ.

Ca 10 minutter før det er færdig, rister du 500 gr champignon. Når væden er kogt helt af, hældes champigninon'erne i sovsen, sammen med bacon ternene.

Serveres med flutes + ris.

Til 4 - 6 personer

4 tykke skiver bacon
Lidt smør
2 kyllinger ca 800 gram
5 skalotteløg
2 fed hvidløg
1,5 tsk paprika
lille dåse tomatpure
1 dåse flået tomat
2 dl bouillon
1/4 piskefløde
Salt, peber, evt lidt citronsaft

500 gram champignon

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-11 11:12

Tak for svaret 3773. Mums hvor lyder den ret lækker... den skal afprøves