/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opsætning af brændeovn
Fra : josephine22
Vist : 975 gange
50 point
Dato : 28-02-11 18:29

Hej
Vi har købt ny brændeovn, som vi gerne vil ha sat op. Problemet er bare at røgrøret på den gamle brændeovn var på 155 mm og den nye er på 150 mm. Så dvs at hullet i væggen er en lille smule for stort. Ved I om man evt. kan bruge noget tætningssnor til at udfylde hullet mellem røgrøret og murbøsningen? Eller kan man evt. få en form for reduktion til at gøre hullet de 5 mm mindre?

På Forhånd Tak

Josephine22

Accepteret svar
Fra : morten75

Modtaget 60 point
Dato : 28-02-11 19:04

du kan bare bruge tætningsnor, det er jo kun 2,5 mm hele vejen rundt. er du bange for det ikke holder tæt findes der en fuge masse fra SIKA til brænde ovne, så er det 100 % tæt

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 28-02-11 19:08

Må man godt bruge den fuge masse oven på murbøsningen? altså imellem murbøsning og røgrør?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-02-11 19:18

Du må´godt bruge fugemasse, men det er som skrevet står kun 2,5 mm. det drejer sig om så du kan roligt nøjes med tætningssnor.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-11 20:21

Du kan evt. stemme 2 stk snor ind og lade samlinger være forskudt.

Er snoren for tyk, kan den gøres tyndere ved at banke på den med en hammer med hårdt underlag.

Godkendelse af svar
Fra : josephine22

Dato : 01-03-11 08:55

Tak for svaret morten75.