/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Kn jeg selv fjerne gaskomfur?
Fra : Maksimus
Vist : 11057 gange
99 point
Dato : 28-02-11 17:00

Hejsa. Har lige købt et helt nyt gaskomfur, der selvfølgelig blev installeret af en autoriseret mand.
Men nu skal jeg flytte og i den nye lejlighed er der ikke gas.

Jeg skal sælge det videre til en ven, men kan jeg bare hive stik og andre rør af selv?
Eller er der en risiko forbundet med det?
Har overhovedet ingen forstand på det.
Altså skal jeg have en autoriseret gut til at afinstallere det igen?
Jeg kan alligevel få gjort det gratis, hvis det ikke er lovligt at gøre det selv.
Mange tak.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-11 17:04

{citat]
Altså skal jeg have en autoriseret gut til at afinstallere det igen?
[/citat]

Ja, det skal du.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-02-11 17:10

ja og nej

er der en lynkobling på må du godt HUSK AT LUKKE FOR GASEN VED MÅLEREN
hvis der ikke er lynkobling MÅ DU IKKE

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-11 17:21

Citat
Det skal en autoriseret vvs-installatør udføre:

Alle former for arbejde på gasinstallationer

http://www.sik.dk/Forbrugere/Gas-og-vvs/Goer-det-selv-vvs/Hvad-maa-man-selv-lave-af-vvs-arbejde

Accepteret svar
Fra : jej123

Modtaget 99 point
Dato : 28-02-11 18:15

alle ændringer i forbindelse med gasapparater skal meddeles gaslevrandøren , og det skal gøres af en aut. vvs mester

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 28-02-11 19:40

Hej jej123

Skal jeg absolut fortælle gasselskabet at jeg fjerner det? Det var godt du sagde det, det havde jeg slet ikke tæntk på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-11 20:25

Forventes der ikke at være et gaskomfur i det køkken af den nye bruger.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 28-02-11 20:28
Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 28-02-11 21:36

Tak for svaret jej123.
Det var guld værd at du lige huskede mig på at jeg skal kontakte dem og fortælle at jeg "tager det ned".

Eyvind.
Nej ikke lige i denne boligforening. Jeg studsede også selv over det, indtil jeg læste det i deres reglement.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 28-02-11 21:36

Og tak til alle jer andre også selvfølgelig

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 03-03-11 12:19

Så blev det pillet ned. Han sagde at man skulle på med selv at gøre det, selvom der er lynkobling på, da nogle af dem kan være 10 år gamle og utætte osv.
Det kan selvføgelig være for forretningens skyld han siger det