/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvidplade til gulplade
Fra : grevelund
Vist : 4163 gange
50 point
Dato : 27-02-11 18:01

Hej alle sammen,

Er der nogen som ved om det kan lade sig gøre, at omdanne en bil på hvide plader til en gulpladebil?
Der er tale om en Audi A4 avant fra 2006 til en værdi af cirka 260-270.000 på hvide plader.

Ved godt at det er usædvanligt, at omdanne biler den vej, men vil så gerne beholde bilen, men synes at bagsæderne står mig for dyrt da jeg aldrig bruger dem.

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Grevelund

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-02-11 18:56

Spørgsmål
- Ubesvarede    1
- Besvarede    19
- Annullerede    22
- Slettede    0
Ialt    42

Forventer du at nogen bruger tid på at hjælpe dig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-11 19:06

KUN hvis du exporterer bilen og derefter importerer den igen - men det er FUSK

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 28-02-11 14:12

Citat
KUN hvis du exporterer bilen og derefter importerer den igen - men det er FUSK

Vrøvl.

Men det er meget svært at få omdannet en hvidpladebil til gulpladebil, for de fleste biler opfylder ikke kriterierne for det, nemlig de krav der stilles til måleforhold mellem varerum og kabine.

Varerummet skal udgøre mere end ½delen af bilens samlede længde og det kan langt de fleste biler ikke opfylde.

I øvrigt får du ingen økonomisk gevinst ud af det, da du for det første ikke får noget registreringsafgift tilbage og ejerafgiften for en gulpladebil af nyere årgang brugt til privatkørsel belægges med ekstra privatbenyttelsesafgift, så de som regel er dyrere at have end en hvidpladebil.

I øvrigt vil forsikringen også blive dyrere, da det i forsikringsøjemed er sådan, at gulplade = erhverv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-11 14:33

Citat
da du for det første ikke får noget registreringsafgift tilbage

Hvorfor tror du den skulle EXPORTERES

Godkendelse af svar
Fra : grevelund

Dato : 28-02-11 14:33

Tak for svaret dova.