/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Stavnsbundet til Stofa
Fra : alan57
Vist : 1789 gange
100 point
Dato : 26-02-11 21:56

Jeg er rigtig godt træt af mit boligselskab og Stofa, jeg har det de kalder den store tv-pakke som koster ca 390kr pr mdr: for nogle tv-kanaler hvoraf de fleste er nogle som jeg ikke engang ser på.
Der er nogle få som jeg er glad for bla: DR1-DR2-TV2-Charlie2-TV2 film-TV2 zulu-TV3-TV3+TV3puls-Discovery-National Gerografi, det er ca 12 kanaler ud af 30 kanaler dvs: at der er ca 18 stk kanaler jeg ikke vil have, men dem kan jeg altså ikke vælge fra.
Der er nogle kanaler jeg meget gerne vil have bla: Discovery sciens og Crime kanalen plus en der hedder Historie kanalen og Animal kanalen.
Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at slippe for alt møget og hvordan jeg får disse kanaler, det må da kunne lade sig gøre uden at skulle af med mere end de ca 400 kr pr mdr:.
Er der nogen der kan hjælpe mig herinde?.
alan57

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 26-02-11 23:21

Hi Alan

Ja,jeg synes også det er,at flå folk med sådanne priser,men når du bor i en boligselskab er der nok kun,at rette ind,da der har været nogle afgørelser der er faldet ud tilboligselskabet fordel.

Du skulle nok tale med STOFA eller LLO om den lille pakke evt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-02-11 04:10

I boligselskaber er man låst, men samtidig underlagt den demokratiske proces, dvs at Din indflydelse også er gældende når der skal vælges TV-pakker.

Der hvor jeg boede før fik vi YouSee, og det var lavet så smart at de enkelte beboere selv kunne vælge blandt de tre pakker samt tilvalgskanaler.
Valgte nogen YouSee fra blev der sort skærm !!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-02-11 05:51

det kommer an på hvordan antennenettet er bygget op i foreningen
1 et kabel som går hele vejen i gennem opgangen (denne for kan du ikke vælge fra da man ikke kan styre pakkerne til de enkle lejemål)
1 kabel til hver lejlighed hed er det muligt at spærre eller begrænse kanler (pakker)

der er kun en ting at sige betal ved kasse 1 desværre

her i foreningen har vi kæmpet for at få love til selv at vælge hvilken kanaler der skal være i pakken som vi ønsker dette er pt ikke muligt da udbyderene ikke VIL og de er jo smarte pt ja men i kan jo vælge 3 pakker ja men de placere kanalerne sådan at der minimum er 2-3 atraktive kanler i hver pakke så vis man vil se (de kanaler som du har skrevet) så er man nød til at vælge 3 pakker(stor) og betale for en masse LORT som stortset ingen gider at se

eks. tvnews koster mindst 25kr om måned (gælder alle tvpakker)

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-11 08:05

Nu er du jo ret begejstret for demokrati, så du må da nyde at du i solidaritet med dine naboer betaler for fællesskabets bedste.

Det du nævner ville jo kræve en egoistisk og usolidarisk handling fordi du tænker på hvad der er bedst for dig selv.

Jeg tillader mig at citere dig selv:

jamen så er alt jo godt, lad os alle sammen fremme vores egne sager på bekostning af dem der ikke har en forening bag sig hurra for demokratiet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-11 08:28

Du vil ALDRIG kunne sammensætte en pakke med netop dine ønsker, og KUN dine ønsker......

Enhver TV-pakke vil ALTID indeholde kanaler du ikke mener DU har brug for - dem må du enten tage med eller undvære dem du gerne vil have....

Hvis boligforeningen har vedtaget et TVUNGENT medlemsskab af Stofa, er det kun på boligforeningens generalforsamlinger dette kan ændres.

Det kaldes DEMOKRATI

Sådan er livet desværre - og DET er ikke Stofas skyld

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 27-02-11 08:51

Kortoververden
Det er jo ingen naturlov,der siger 400 kr mdr.det er for meget og en forening kunne gøre det billigere for medlemmerne 40-50 kr mdr.synes jeg er rimeligt,det er mange år vi taler om

Jeg har 3 forskellige kabeltvselskaber liggende i haven,gravet ned 3 gange,det har kostet kassen,det koster 4-6000 kr mdr. alt efter man tager ,så kan det ikke være nogen dårlig forretning,hvis de forventer 33% tilslutning ( sikke et regnestykke) HA HA

jamen så er alt jo godt, lad os alle sammen fremme vores egne sager på bekostning af dem der ikke har en forening bag sig hurra for demokratiet.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 27-02-11 09:02

Tak for svaret Kortoververden. den sad sku mange tak
alan57

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-02-11 09:23

Du er ikke længere tvunget til at modtage tv fra Stofa, selvom dit boligselskab har en aftale med dem !!!!
Der er kommet nye regler (stofa var ved at tabe en retsag) Så du er i din gode ret til at opsige abonementet, vistnok med 1-2 måneders varsel.

Stofa har dog ikke været særligt gode til at oplyse om dette.

MVH

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-02-11 09:43

Der er jo så det at melder man sig ud af Stofa bliver man igen afhængig af en anden udbyder.......der så ikke kan tilbyde nøjagtig det.

Jeg vil til enhver tid stemme på at vi skulle have de kanaler gratis som vi i forvejen betaler licens for, altså DR+ TV2, resten skal være pay-per-view.

Iøvrigt er Stofa og de andre udbydere ikke 100% herre over pakkernes indhold, de er også nødt til at forholde sig til de pakker de selv henter og bringe videre.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-02-11 10:37

Hvad er det for nye regler viskinge, dem har jeg ikke hørt om.
MVH: alan57

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-02-11 14:55

Prøv at kigge her; http://www.plus-bolig.dk/graphics/Synkron-Library/Documents/AN-TV_aftale.pdf

Det gælder ikke kun AN-TV (stofa) men skulle gælde for alle boligforeninger i DK.

Aftalen er ikke til at finde inde på Stofa's hjemmeside (hvorfor mon dog)

MVH