/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Mad i laboratorium
Fra : ttharald
Vist : 981 gange
100 point
Dato : 23-02-11 23:17

Er der nogen, som kan fortælle om, hvorfor det er uset at spise, drikke eller ryge i et laboratorium?
Hvad er det som gør, at man er mere udsat for forgiftning, når man indtager fødevarer, som ikke nødvendigvis har været i forbindelse med kemiske stoffer? Man går jo ikke nødvendigvis med åndedrætsværn i laboratorier heller.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 23-02-11 23:20

Hvis man ryger i et lab. så kan man kontaminere nogle af forsøgene. Spiser eller drikker man i et lab. kan det have katastrofale følger. Var det vand eller saltsyre du drak ??? Eller kom der salmonella fra de mikrobiologiske prøver på din rullepølse ? Eller omvendt.

Hvorfor ryger man ikke på en tankstation/boreplatform/gasrafinaderi ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-11 07:29

Rygning kan man jo udelukke da det det er en arbejdsplads og dermed forbudt.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-02-11 08:28

Hvad med et stykke pølse med cyankalium?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-11 08:44

Citat
Hvad med et stykke pølse med cyankalium

Kødpølsen skal bare have 3 dage i det varmeskab laboratoriet bruger til dyrkning, virkningen bliver den samme som cyankalium.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-03-11 08:49

hvis du foretager kimtals bestemmel kan du få et forkert resultat, hvis du æder løs ved siden af prøven fordi, udstyret skal helst være sterilt.

hilsen cimbombom