/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
flagknop antenne
Fra : denevigeuheldige
Vist : 873 gange
34 point
Dato : 22-02-11 22:42

Er der nogen som vil give ud af sine erfaringer med en sådan løsning?
I princippet har jeg kun brug for at skulle kunne se DR1-DR2 samt TV2.
Er ikke tilsluttet en antenneforening og har tillige med opsagt Yousee abonnementet. Måske nogen der har en endnu bedre løsning?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-02-11 22:59
Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-02-11 09:51

Flagknoppen er en dyr og dårlig løsning, som kun duer hvis du bor ret tæt på senderen.

Brug en god retningsbestemt uhf antenne (long yagy, eller fladgitter ) . Drej den mod senderen .
Det er samme sender til alle de programmer du nævner.
Kun hvis du bor helt ekstremt dårligt , eller skal fordele til flere fjernsyn vil en forstærker gør nytte.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 34 point
Dato : 23-02-11 18:45

Enig. Brug en rigtig antenne, gerne under tag, hvis det ikke er blik eller skifer. Jeg har selv under tegltag med forstærker, så der kan deles ud til tre-fire kiggesteder, har de svenske og danske standardprogrammer fra en antenne rettet mod Hörby fra Ydre Østerbro, København. Oven i de 12 "gratis" kanaler er der en 25-40 stykker som man skal have et abonnement til, men så mange øjne har hverken jeg eller resten af familien. For at få de danske med hæftede jeg en kvart kvadratmeter alufolie op, så signalerne fra dansk sender også går ind på dipolen.
vh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 24-02-11 01:37

Tak for svaret alle sammen.